Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 5454 ggr
Taci
2008-03-02 21:19
2

Näsproblem^^

Måste bara fråga här inne på Hälsa, om någon av er har samma problem som jag.

Jag är täppt i näsan JÄMT. Har vart så i många månader nu, o jag blir tokig! Nässpray hjälper inte på mig, jag börjar bara nysa maaassor o blir helt konstig av den, så de använder jag inte. Har även provat nån ny nässpray som fanns på apoteket, men den funkade inte heller.

Jag har allergitabletter, o dom hjälper inte mot detta heller, o inte heller nässpray mot allergi. Vad ska jag göra!? Nu låter det som att jag tagit massa nässpray, det har jag absolut inte gjort, har provat varje sort ett par gånger bara, under alla dessa månader. :)

Tina-A
2008-03-03 20:06
0

Låter ju ganska underligt..

Själv är jag alltid täpt i näsan, sen jag föddes. Så det kan man väl inte kalla täppt i näsan.. Snarare trång kanske xD Slutade andas många gånger som bebis då jag stängde munnen och inte kunde andas då. Har opererat mig som liten men det är fortfarande inte helt bra.. Har börjat andas med näsan oftare och oftare nu på äldre dar men jag får så lite luft att jag inte orkar göra det längre stunder.

Men eftersom det är något du fått nu borde det väl bero på någon yttre faktor.. Typ allergi. Fast tydligen har du ju redan testat sånt så jag vet inte :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Stormhatt
2008-03-04 11:24
0

Prova att använda en näskanna! Får samma problem som du av nässprej, det känns som om slemhinnorna blir superkänsliga.

Sen jag började skölja näsan så har jag inte varit täppt alls, det är otroligt skönt. Man känner sig inte lika eländig när man blir förkyld heller. Det borde gå att köpa en kanna på apoteket eller i hälsokostaffären.

Sök på nosebuddy på google så hittar du mer info

Lurvtass
2008-06-16 16:28
0

har du testat näsolja också? det gjorde susen för mig. fick tipset på apoteket där de sa att man kan bli tätt i näsan om slemhinnorna där inne är uttorkade. no more nästäppa för mig och jag nyser mycket mindre också. :)

Jenah
2008-07-15 02:06
0

min mamma har en sådandär näskanna, usch, det är det värsta jag har prövat i hela mitt liv! känns ganska skönt efteråt och så, men jag har alltid hatat att få vatten i näsan så det är väl därför i guess ^^