Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 2065 ggr
felicia93
0

Visste ni att..

Enligt forskningar ska ungdommar motionera minst 6 timmar i veckan då menar jag hårdare pass.

Nästan alla ungdommar lider av sömnbrist , ungdommar är inte vuxna och behöver inte 8 timmars sömn utan hela 10 timmar för att orka. Men hur ska lilla jag 15 år kunna gå och lägga sig klokan 20:00 om jag nu ska upp klockan 06:00 dvs. Hur ska jag då hinna med träning - läxor - djuren ?

är det någon utav er unga som får ihop det?

Wiizy
0

Haa!

Och det blir väl 2 timmar om inte mer i skolan. Tja, bara 4 kvar. Helgerna kan du väl ta dom 4 på då?
Jag tränar absolut inte 6 timmar, jag tränar när jag har lust. Vem går efter den mallen att ha minst 6 timmar i veckan åt träning? Antagligen inte många.

Bullshit. Man klarar sig bra utan 10 timmar ^^ det är igentligen olika per person per person - men jag klarar mig jätte bra med bara 5 timmar… xD

Haha. :P varför upp 6? du börjar ju knappast 7 på morgonen?
Lägga sig 20.00 *himla med ögonen* Yepp… lagom efter bolibompa & allt…

Enda jag inte får ihop är varför du går upp 06:00, och varför det är så viktigt att träna 6 timmar MINST på en vecka…
Sheat!

//Wizy

HannaM
0

Jag förstår problemet. Jag har ett enormt sömnbehov och kunde liksom inte få dygnet att räcka till när jag försökte få sova nio tio timmar när jag gick i skolan och samtidigt tränade. Det går helt enkelt inte att få ihop det, speciellt inte om man har en bit till skolan så man måste gå upp såpass tidigt som du gör. Ja, för mig gick det inte åtminstone. Kanske om man kan lyckas vara effektiv 100% av sin vakna tid och aldrig sitta still eller inte göra något. hmmm förstår i alla fall problemet.

felicia93
0

#1  min buss går klockan sju . I skolan har jag tillvals lektioner som avencerad mattematik & no , osv för att fördröja tiden. Då slipper jag plugga på kvällar.

chik
0

Ja jag är ju född på 18000..Jag hadde 4km ner till skolbussen som gick ca 7 på morgonen.hadde ca1tim buss åkning till skolan. från busshålplatsen till skollan hadde vi ca10min snab promenad så det var att skynda sig ..Sen samma hem..4km tar scirka 40min att gå.så jag lade mig senast 21..Men det var ingen tv, data telefon..det var så lugnt..Så Spring till skollan. låt bli att ta bussar..Bara ett tips--

Lena.P är jag i verkliga livet.