För mycket/lite?
Jag är 13 år, ca 155 cm lång och väger 35,5 kilo. Jag äter frukost, oftast lunch, något litet mellanmål, middag & ibland något på kvällen. Jag äter väl inte så mycket, men det är alltid något :)
Motionerar gör jag nog inte. Cyklar till och från bussen varje morgon (ca 10 minuter totalt), hoppar studsmatta ibland, tränar kaninerna och har idrott två gånger i veckan i skolan. För övrigt motionerar jag nästan inget.
Jag mår väl bra, kan bli yr någon gång i veckan & har ont i magen ibland, men annars är det okej. Mina vänner tycker att jag är smal, men jag anser mig själv .. vet inte riktigt. Ibland när jag ser mig själv i spegeln tänker jag "fyfan vad feta lår jag har" & ibland typ "hello handsome!" ;)
Äter dessutom mycket godis, haha. Flera gånger i veckan - surt & choklad. Kan bli äcklad efteråt men det är ju så gott, haha. Även chips. Så jag äter mycket onyttigt & tänker inte så mycket på att vara nyttig ^^
Hur är min vikt - för lite/för mycket?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det är svårt att säga vad som ska vara din vikt, det är ju så otroligt individuellt.. Sen tycker jag att så länge man mår bra själv så spelar det ingen roll.
Ska man gå efter läkares tabeller så ligger din vikt aningen under medelvikten, du hade gott kunna väga 40-43kg utan att det skulle vara onormalt. Men som sagt, mår du relativt bra annars så är det nog ingen fara :)
Men vikten varierar mycket under puberteten så man kan inte bara gå efter tabeller och sånt ^^ Och så växer man mycket kring den åldern :)

#1: Jag växer ingenting. Har inte gjort det på ett år eller nått ^^
www.frihetenskaniner.se
#2 Man växer väl tills man är 16-18år om jag inte minns helt fel. :)

#3: Hoppas jag börjar växa snart. Pygmémänniska är bara mellannamnet ;)
www.frihetenskaniner.se
Oj! Jag är 11 och väger 50 kg xS
#0 du väger för lite. Till din längd borde du i allafall väga runt 45 kg som minst, men det är svårt att säga när jag inte vet hur du ser ut. Men om man bara går på din längd och vikt så är det för lite
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

6# det beroro ju på har man mycket muskler väger man ju mer.

Jättegammal tråd, kan någon låsa?
www.frihetenskaniner.se