Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 5577 ggr
Luckystar
0

Mensvärk?

Jag är orolig nu att jag kanske är gravid. Jar har mensvärk utan mens och min mens som jag har räknat skulle ha kommit i tisdags. Vet inte riktigt hur min menscykel är för jag slutade med mina p-piller i januari och har bara haft mens en gång sen dess och den kom väl som den skulle tror jag.

Sen förra lördagen gjorde jag ett gravtest som visade negativt men jag blir nu orolig att jag är gravid ändå för jag läste att man kunde ha mensvärk i början. Men om jag är gravid så skulle jag ha blivit det den här veckan eller? Tycker det låter konstigt att jag skulle få mensvärk och allt så fort… kan det stämma eller vad tror ni att det är de?

Ludvig1
0

Jag vet inget om sånt. Men jag tycker att du ska ta et grav test till eller på till sån läkare som tittar upp det.

ElinH
0

Men om man slutar med p-piller kan man ju nästan räkna med vad som kommer att hända… XD

Men gör ett test till då?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Luckystar
0

Jo jag ska men nu är det inte öppet..

Jo jag vet att det händer så om man slutar med p-piller… dumma mig..

Tänkte bara om någon visste nånting om vad det kunde vara..

Mandysan
0

Gör ett test till.

Luckystar
0

Det finns ju test att köpa på ica och konsum.. är dom lika bra som dom på apoteket?

Mandysan
0

#5 Inte en blekaste aning….

Tina-A
0

#5: Testen ska alltid vara nästan helt säkra, annars skulle dom inte säljas.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Frida
0

När man slutat med p-piller så får man oftast mens som vanligt en första gång. Sen kan det ta tid innan nästa kommer. Värken kan vara att den "naturliga" mensen börjar komma igång. Men självklart ska du testa dig igen om du är orolig. Finns ingen som helst anledning att gå omkring och må dåligt för att man inte vet.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Luckystar
0

okej.. jo jag har ju hört att mensen kan krångla..  ska ta ett test idag och se..

Jennieabramsson
0

Jag har ofta mensvärk även när jag inte har mens, så det behöver inte betyda att du är gravid.

Luckystar
0

Jag gjorde ett test nu och det visade positivt… så nu är jag skit ledsen för jag vet inte hur jag vill ha det..

Trazzel
0

#11 Oj vilken situation du har hamnat i. Kan inte ge nåt råd, det är bara du som kan bestämma hur du vill göra. Skriv av dig här om det känns jobbigt!

Sänder många kramar till dig

Luckystar
0

Tack! :)

Jo jag vet… pojkvännen vill att vi ska behålla det men jag är osäker.. jag är inte sådär jätte glad som andra blir när dom får veta att dom är gravida..

Ludvig1
0

Har du bestämt dig än? ta ett test till, det kan ju visa fel.

Karmatarerskanise
0

Luckystar; varför hade ni oskyddat sex om du inte ens vet om du vill ha barn?

Betty
0

#15 Lätt att vara efterklok. Hon har säkert tänkt den tanken själv och mår kanske inte så mycket bättre av att vi påminner henne om det..

snutteplommon
0

stackars dej hoppas att du fixar det .kram

Karmatarerskanise
0

#16 Ibland får man ta sånt. Speciellt då det handlar om ett liv!

Jag undrar faktiskt varför man har oskyddat sex om man inte verkligen vill ha barn. Det är ju inte en nyhet att man kan bli gravid då.

lightseeker
0

#18, men hallå, sånt för man ta?…..aldrig hört talas om våldtäkt, så blev jag gravid….en gång.

Karmatarerskanise
0

#19 Det är inte det det handlar om i detta fall såvitt jag kan förstå. Så ja, sånt får man ta om man själv väljer att ha oskyddat sex.

Tywysoges
0

Som någon sa så blir det inte bättre av att vi påminner henne, Hon behöver stöd inte kritik!

Hur har det gått för dig?

Luckystar
0

Jag fick se inlägget nu, det var ju ett tag sen du skrivit :)

Jag är gravid fortfarande och ska ha en liten i slutet på november :) I början var jag livrädd, kanske man hör i mitt första inlägg.. :)

lightseeker
0

#22, jag vet inte om du vill ha några gratulationer, men ev. har din nya situation hunnit och landa litet inom dig nu, så att du vet hur du vill ha det. Jag önskar dig lycka till, med dina framtida val

Luckystar
0

Ja, om man verkligen inte hade planerat det och fick reda på det som mig så kom det som en jäkla chock. jag var helt konstig ett tag. men nu när jag vänt och vridit på allt och verkligen funderat så känns det så bra. nu kan jag inte heller ångra mig. och jag vill inte det..

lightseeker
0

bra, luckystar, vore kul om du skrev mer om dina upplevelser av en överraskande graviditet, om vad som händer i känslolivet, hur det är att bli förälder osv.
SÄkert många har varit i samma situation som dig.