Hudsjukdomar
Tyckte bara att det skrivs rätt lite om hudsjukdomar här inne på hälsa :).
Eller är det bara jag som är ouppmärksamm? :)
Hursomhelst så är jag mycket inne på det nu…
Jag har psoriasis. Fick diagnosen när jag var 10 år. Sen dess har jag kämpat med olika salvor, vart ute i solen…
Salva kombinerat med sol brukar göra utslagen lite bättre. Men så snart vintern kommer så blir utslagen röda igen…
Inte nog med att jag redan har problem med mitt utseende (vikten), jo jag måste kämpa med min fula fläckiga hud också… Torr blir jag lätt också :/…
Utslagen har jag på benen, armbågar (lite mer över ena armen) och fötterna…
Min mamma skulle ta kontakt med hudläkare men vi verkar inte få någon tid… Blir nog till att hålla mig till bad i poolen här hemma den här sommaren också, hehe :)
Ah juste. Det jag ville komma fram till!
Om ni har några bra tips som kan lindra utslagen?
Det är så jobbigt nu under sommaren då jag måste gå lättklädd eftersom jag blir helt borta i skallen av värmen. Men vill inte visa mig eftersom utslagen är så fula (särskilt om man jämför med alla andras fina, släta och solbrända hud).

Har haft psoraris sen jag föddes.
Sol, saltbad, bad med fiskar (finns speciella fiskar som äter den överflödiga huden. Finns en sån klinik här i Skåne tror jag) och salvor som läkaren skriver ut! Det brukar hjälpa mot psoraris, själv har jag det under fötterna, ont som satan gör det. Kortison är bra mot psoraris, har fått en stark salva som hjälper mycket. Kommer inte ihåg vad den heter ^^
Har även hört att ändrad kost hjälper, dvs att man blir vegetarian…
Lycka till!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet