Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3969 ggr
signemo
0

Vallningar

Har lagt in detta i alternativa behandlingar också.

Har väl börjat komma in i klimakteriet. Mensen har hållt upp ett tag nu. har varit lite hoppig. För en månad sen började de kära vallningarna. Kul grej. Blir genomsvett , sen går det lika plötsligt över.

Äter brufen och panacod mot värk. Har det någon påverkan tror ni.?

Har Ni några bra tips för att hålla svettningarn  lite i schack på dagtid när man jobbar. Nu skall jag inte klaga, men tips är alltid bra.

Var rädda om varandra

Mandysan
0

Det finns ju absolut torr på apoteket man kan ha på för att slippa svettas :-) Men sen hur bra det är för kroppen är ju en annan femma…

siberlina
0

tag med  våt  serveter  och  ha  i beredskap   i  fickan

Tina-A
0

Köp absolut torr på apoteket. Den använder jag och det fungerar jättebra. Stryker på 1 gång i veckan och behöver inte ens använda deo dom andra dagarna. Och nej, man svettas inte mer på andra ställen. Svettas man väldigt mycket kan man ha på den 2 dagar i rad och sedan ska det räcka 1 vecka.

Går att använda på fötterna också säger flaskan. Dock gör inte jag det, men min syster gör det och det funkar för henne.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ANNIA
0

Tyvärr så hjälper inte absolut torr mot den sortens svettningar/vallningar som hör samman med klimakteriet för det är inte enbart under armarna man svettas mycket utan det kommer även på andra ställen på kroppen. För min del är det oftast ryggen och uppmot hårfästet. Andra har även på framsidan, andra har enbart i ansiktet. Vissa har så jobbigt att dom måste duscha och byta kläder om det är på dagtid andra måste upp nattetid och byta sängkläder. Sen finns det andra som har väldigt lite svettningar/vallningar bara blir lite extra varma.

signemo
0

Ni , som kan  läkemedel.

I slutet på maj fick jag en cortison spruta i axeln. Döm av min förvåning när vallningar försvann nån dag efter och har inte kommit tillbaka. Brukar det vara så.

Var rädda om varandra

Mandysan
0

#5 Jag vet inte hur det är med just vallningar men cortison har en del effekter på bla hormoner :)