Idrottslärare
Ni som går i skolan, hur är era idrottslärare? Ni som har gått hur var dem?
Jag hade värsta skräck exemplet förra våren, en ny utbildad tjej som inte kunde säga åt oss i klassen och vägrade att lyssna när jag sa att jag hade ont i mitt knä. Efter som hon inte lyssnade började jag att inte komma ombytt = IG.
Nu har jag en som är helt underbar, han kan ryta till när vi blir för pratiga, accepterar att alla inte håller på med ngn idrott på elitnivå och pushar på en så man känner att "det här fixar jag".
Som idag tex så hade vi utomhuslöpning (5.7 km i regn) och han sa att det fick ta sån lång tid det tar (hon den förra sa att vi alla borde kunna springa under 45 min) utan han går mkt på vilka framsteg vi gör.
Iom att vi har bytt lärare så har jag ett G, vilket jag är fullt nöjd med :)
/Amanda

Härligt du verkar ha det nu mot innan! Om vi är skadade finns det enligt våra idrottslärare något man kan göra.
När vi ska springa (5 km) SKA det gå under en viss tid för att vi ska bli godkända..
Jaha, de är lite så och så, har sina fördelar och nackdelar..
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Hade jättebra idrottslärare i högstadiet men i gymnasiet hade vi en helt kass. Hon verkade inte kunna någonting, helt seriös, och försökte hela tiden fördriva tiden med något helt meningslöst som inte ledde någonstans. Värdelösa lektioner, tyvärr.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vi har nog två av de allra bästa. Tidigare hade vi en man och en kvinna men nu har vi två män.
Hm.. Har haft en hel del idrottslärare under min skoltid. just nu har vi en bra idrottslärare. På högstadiet så hade vi en idrottslärare som var urusel :S Det var inte en lektion jag såg framemot under den tiden han var vår lärare.
Men men.. Jag överlevde det i alla fall ;)
Jag har haft värk sen jag var liten, och idrottslärarna tog det aldrig på allvar. De anklagade mig alltid för att hitta på. Till och med när jag till slut fick läkarintyg så var det en idrottslärare som ändå inte trodde mig. Han ljög och sa att han inte hade fått nåt intyg (även att skolsystern hade gett honom det). Det har bara varit en enda idrottslärare som förstod mig och trodde på mig, och det var sista idrottsterminen på gymnasiet. Det var också enda gången jag har fått betyg i idrott.
Så jag har aldrig gillat idrottslärare.
Gillar inte våran.Men nu har hon fått barn så vi har en ny och hon är super snäll och gör alltid roliga saker (: Tyvär så om några månader kommer hon inte vara det längre..
jag hatar våran idrottslärare… han har taffsat på minst 3 tjejer under tiden man har dans! sen så utser han favoriter och tycker att man måste tycka om hans skämt kl 8 på morgonen. i mitt omdömme stod det att jag måste se humoristiskt på saker. ja bara måste man tycka dåliga skämt är roliga kl 8 eller?
Emma
Usch, ja.. vilka lärare det finns "/
Förra året hade vi världens bästa idrottslärare :D Hon var även lärare i flera ämnen och världens snällaste!
Hon var lagom sträng, lekfull och påhittig och fick idrotten att verka rolig för mig - jag som alltid har hatat skolidrotten!
Hon tvingade inte oss att göra något som vi inte kunde, och varierade med lekar, skogspromenader, friidrott, orientering m.m. Hon är min absoluta favoritlärare, synd att hon inte är lärare i högstadiet.. :/
Nu har vi en jobbig idrottslärare.. vi måste klara av allt hon säger åt oss att göra, hon är inte alls som vår förra lärare. Inte glad och personlig av sig, inte lika engagerande. Tråkig, sträng och jobbig.
Vår förra lärare koncentrerade sig på varje elev, på vad vi själva kunde och utgick efter det. Det gör inte vår nuvarande lärare. Hon utgår ifrån vad hon tycker att vi ska kunna, och har sina favoriter.. "/
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Vi skulle för att bli godkända springa ängö-rundan under en viss tid. Första gången var jättepinsamt då jag kom 20min efter alla andra och han hade tvingat dom att va kvar till sista kom i mål.
Sen fick jag problem med knäna.
När jag sedan blivit bättre och gav mig på ängö-rundan tog det om möjligt ännu längre tid, men han hade förståelse för att jag var i så dålig kondition.
Så jag fick mitt G iaf, hade tillochmed chans på VG men ville inte hålla en egen lektion så var hel nöjd med ett G
vi har haft underbara lärare. Men tyvärr så böt den första till en gymnasieskola, den andra har vi fortfarande ibland men han börjar bli lite äldre och har även börjat plugga.
Så nu har vi en lite yngre kille som e toppen! o har humor som e en viktig del..
jag hadde tex vart sjuk i onsdags och så hade jag kvar en orienteringsbana att göra på 6km.. så jag var ute o sprang i regnet medans alla andra var inne i sporthallen. men men vad gör man inte för ett mvg ;)

Dagens ungdomar bara äter chips och kollar på tv. NI är helt enkelt för lata. Hittar på massor av skador hela tiden klart lärarna ser igenom detta. Ut spela boll på fritiden som vi gjorde som barn, NUMER ser man hela tiden fetare och fetare barn. Bort med all tv data skaffa mera hopprep och bollar istället""!"!"!"!"!
#11: Låter som du har väldigt mycket fördomar. Barn blir fetare och fetare, ja, men allting var inte bättre förr.

#12 Dagens ungdomar har ej respekten för äldre som det skall vara. Säger man åt en ungdom idag skall man vara glad om man ej åker på stryk. Förut räckte det med en blick och ungdomarna fattade att det var nog. Bortskämda respektlösa är vad ni är i dag.

#13 Men du ska heller inte dra alla över ett strå ! Vad är det för påhopp och skriva _"Bortskämda respektlösa är vad ni är idag"
_Eller vad det kanske bara jag som överreagerade på det, inte vet jag. Visst, jag håller mig dig om att att respekten inte finns där som det verkade vara när du var yngre. Men, saken är det att hela dagens samhälle har blivit slappare. Gör en lärade någontig som en elev på något sätt har något emot kan man med lätthet anmäla, exempel..
Men tycker endå inte det var särskillt roande att få höra att man är bortskämd och respektlös, visst finns det endel som är det, men många är även inte det.
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#13: ´Du har väldigt mycket fördommar. Släpp "allt var bättre förr", för det är inte sant. Vakna till och lev i nuet.

15 Japps jag lever i nuet med 25 % invandrare i varje klass. Ser mina barnbarn knappt få hjälp i skolan. Mobiltelefoner och keps på sig i skolan det är att visa RESPEKT VA ?
Hade man haft keps i skolan hade man inte kunnat sitta på arselet ens.
OM ni visste hur bra ni har det. Min mamma fick pulsa i snön flera kilometer på vintern.
Ni har en barnlek.
#16: Menar du att det är fel att det är invandrare i sverige? Jag tycker det är bra att sverige öppnar sina dörrar och inser att människor är människor med ett lika värde. Eller var din poäng att invandrare borde "dra tillbaka dit där dom kom ifrån!!!" ??. Jag hoppas verkligen inte det, för då har du helt missat det som är bra och nyttigt med att utveckligen går frammåt, att kulturer möts och tar del av varandra - utbyter saker med varandra och att alla människor kan leva i samspel oavsett hudfärg.
Om dina barnbarn inte får hjälp i skolan är det lärarens fel.
Mobiltelefoner är en sak som är väldigt bra med dagens samhälle, som är så enormt mycket bättre än förr. Man kan kommunicera med andra människor på ett mycket bättre och lättare sätt idag. Underbart! Självklart finns det regler i alla skolor för hur dessa ska användas. Där jag är ("praktiserar" )är regeln att inga mobiler får tas med till skolan över huvud taget. Men den regeln är individuell för olika skolor och det får du tala med rektorn om. Själv går jag på högskola och där är mobiler tillåtna. Dock självklart avstängda under all lektionstid. Aldrig varit med om en annan regel, så jag förstår inte riktigt din poäng faktiskt…
Lyssnar man sämre med keps eller vad är din poäng? Så som jag kan se det har kepsen i sig ingen funktion som gör att öronen skulle sluta fungera eller att munnen skulle börja glappa mer. Förstår inte alls hur du menar?
Eller var din poäng att mössor inte ska bäras inomhus? Självklart ska de inte det. Jag har dock aldrig varit med om det under hela min skoltid, alla mina skolor har haft förbud mot sådant. Det är också individuellt och något som du får ta med rektorn.
Och ja, det är väl superbra att framkomligheten har ökat. Ytterligare en sak som är mycket bättre med idag än förr.

på låg- och mellanstadiet hade vi en lärare som såg vad var och en klarade av och höll sig till det.
under högstadiet hade vi en som mest var intresserad av de som var bäst på idrott, men hon tog även itu med de som skolkade från idrotten och man kunde få göra något annat om lektionen inte passade. Så folk som glömde kläder osv fick tvättade, kvarglömda kläder eller ut och gå en runda eller så.
på gymnasiet hade vi en helsnurrig typ. han gillade hårda tag, så matt-rugby utan regler var en grej han hade…han lärde sig aldrig mitt namn men en kompis namn kom han ihåg så jag fick heta XXXXs kompis i två år. sen i kursen friskvårdsmassage så visste han helt plötsligt vad jag hette…Han underkände ingen, VG fick alla som höll egen lektion och MVG fick dem som klarade olika grejjer på vissa tider och hoppa vissa längder/höjder osv.
Såg att du pluggar i kalmar, gick gymnasiet där med?
Mattrugby är ju väldigt popultär där tänkte jag på….

#19 japp. gick på jenny, det är mest kagg och stagg som står för mattrugbyn, de har ju lite mer historia med det än vad lilla nya jenny har;)
Våran gympa lärare, han är den sämsta jag någonsinn har haft. Han säger saker som man måste göra för att få godtjännt, även om man uppfyller det, så får man ändå inte godtjännt, han vet aldrig vem han pratar med, osv osv. . hur jobbig osm helst, han är hhatad av alla på våran skola :O
#11 Det är just det argumentet som mina idrottslärare körde med. Att jag hittade på. Man bli så sårad när folk säger att man ljuger och hittar på. Jag HAR ont på riktigt, men folk verkar inte förstå det. Folk tror ändå att man hittar på för att slippa göra jobbiga saker. Och det sårar.
#22 Jag förstår helt och hållet…