Huvudvärk
Har gått omkring med konstant huvudvärk i snart två veckor. Det känns som att någon har spännt ett hårt band runt huvudet och drar åt det allt hårdare hela tiedn.
Alvedonen hjälper inte, jag dricker massor med vatten för att se om det hjälper, men nej..
Första tanken var stress. Låter det som att det kan vara det? Vad skulle det annars kunna vara? Vad ska man göra? Jag sover och vilar, men det hjälper inte.. :/

Det kan vara järnbrist…då hjälper inga alvedon i världen…
Okej, vad finns det mycket järn i, om man inte tar järntabletter? :)
Spänningshuvudvärk brukar precis som du beskriver vara som ett band runt huvudet.
/Maria
#2 Broccoli och jordgubbar tex :) Även blodmat dricker du ngt C-vitamin rikt (tex apelsin juice) samtidigt ökar järnupptaget :)

finns jätte mycket järn i spenat oxå…
#3 - Kan man göra någonting åt det? :)
#4 - Oooh, broccoli är ju supergott!! :D Det ska testas! :D

Att växelvis spänna och slappna av musklerna kan vara ett sätt att hitta igen musklernas avslappnade tillstånd. Kan ta en liten stund. Att försöka vara medveten om att inte spänna/dra upp axlarna kan vara ett annat, dvs sänka axlarna. Massage är alltid skönt och gör dig avslappnad. Kanske biter du ihop tänderna mycket? Kan också ge huvudvärk. Nyckeln till spänningshuvudvärk är med andra ord att försöka att slappna av på något trevlig sätt :)

prova att sluta helt med kaffe

Det enda som hjälper mej när jag har spänningshuvudvärk är att ta en kopp kaffe och en huvudvärkstablett så fort jag kliver upp, alltså innan frukost. Gör jag inte så så har jag huvudvärk i 3 dagar.

men det är just det , du måste sluta med kaffet .för det är det som du får huvudvärk av även om det hjälper tillfälligt, jag slutade i februari och jag har inte haft tillstymmelse till huvvevärk som jag hade titt som tätt förut tillslut förstod jag att det berodde på kaffet och det hjälpte inte att jag tog en kopp för att värken skulle gå över, och en tablett och kaffe det låter inte bra att börja dagen med,jag har haft hosta i vintras och fick hostmedicin av doktorn , men när jag kom hem ,hällde jag ut allt i vasken för jag vill inte få i mig en massa gifter. kram och lycka till

jag vill tillägga att första dagarna när man slutat med kaffet har man onti huvvet 3 dagar till en vecka och en månad känner man sig olustig.men sen efter det känner man sig som i himmelriket,,jag går omkring som på moln och känner mig så pigg…

#9: om du vet att du får huvudvärk i tre dagar om du inte just tar kaffe och en huvudvärkstablett innan frukost de dagar du har "spänningshuvudvärk", så är jag ganska säker på att det inte är "spänningshuvudvärk" utan migrän.
Du som startade den här tråden verkar däremot ha spänningshuvudvärk och då är det avspänningsövningar som gäller. Tillfälligt kan du också ha nytta av massage och kanske liniment om du har spänningar i nacke och axlar - spänningshuvudvärk kan ofta ha sin orsak i de trakterna.
Ibland kan spänningarna komma från käkarna och då kan man behöva kolla bettet hos tandläkare.

# 12 Ok, tack! Men jag hade för mej att läste det här tipset på en "huvudvärkssida" för flera år sedan. Men mitt minne är kort.
Tack och lov så händer det inte så ofta.
Kaffe dricker jag knappt. :P Har istället börjat dricka upp emot 3 liter vatten om dagen och då känns det bättre efter ett glas, men en halvtimme senare gör det oooont igen.. :/
Dina nackmuskler är för spända därför känns det som du har ett spännband runt huvudet… Massage är inte dumt då det kan få musklerna att mjukas upp, sen kan du köra avslappningsövningar för rygg, axlar och nacke… Lycka till!
**Juve
Jag har fått huvudvärk nu när min allergi är i gång .
Pollen i massor överallt . Kanske det är något sådant ?
// Mist**
När jag har huvudvärk brukar jag ta tag i mitt hår med hela nävar och dra mig i håret över hela huvudet i några minuter. Det ökar blodcirkulationen till hvuudet vilket brukar lindra huvudvärk.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]