Alkohol?
Har en fundering.
Alkohol är ju absolut inte bra om man vill gå ner i vikt vell? Man känner sig alltid som man gått upp flera kilon o tappat alla muskler dagen efter.
Min lilla fundering, kanske inte en sån "normal" fråga men om man ska prata om att vara nyttig, vad e det för alkohol som är "nyttigast"?
Vin? Vodka? Öl? Cider? el nå annat?
Definitivt inte öl eftersom det innehåller kalorier i massor. Det "nyttigaste" borde vara ren oblandad sprit såsom vodka m.fl. om man bortser från den höga alkoholhalten. Vin sägs ju vara bra för hjärtat men det är ingen bra ursäkt för att dricka det. Sen ska man ju bara dricka det man tycker är gott och om man vill vara "nyttig" så håller man sig till en liten mängd. Eller helt enkelt ta ett glas vatten eller något annat alkoholfritt. "Varannan vatten" kan ju innebära ett stort glas vatten och en liten drink/shot om man nu ändå vill dricka lite annat. Det handlar helt enkelt om mängd och sunt förnuft.
Vad som är viktigt att tänka på är att om man intar alkohol en kväll så måste man vara noga med att få i sig mycket vätska dagen efter. Alkohol är vätskedrivande och att komma upp och röra på sig och dricka vatten är alltid en bra medicin dagen efter.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Alkohol är som Tramptass säger, det sämsta om man vill gå ner i vikt. Vet flera som klagar på att de bara går upp med tanke på att de har börjat dricka varje helg är det inte alls konstigt…

#1-2 jo tack jag vet att det inte e en bra metod direkt det skrev jag ju tom:P

När jag var med i viktväktarna så var torrt vitt vin som hadde minst point..

#4 tack:)

skulle satsa på att dricka vin. som sagt så innehåller öl mycket kalorier och vodka blandar man ju ut med ngt och det brukar inte bli så kalorisnålt.
det man ska se upp med i samband med alkohol är att man gärna äter skräpmat mitt i natten och gärna dagen efter…det är oftast det man går upp i vikt av. om det upprepas tex varje helg…någon gång är ingen gång