Viljestyrka!
Kände bara för att skriva om mina framsteg lite grann :)
Kan inte låta bli att känna mig lite stolt över mig själv…
Om vi börjar med socialfobin så har jag kommit väldigt långt på den biten. Förut kunde jag knappt handla! Men på egen hand och med syrrans stöd och hjälp så har jag mött min rädsla och åkt mera till stan, centrum m.m.
Igår var jag på min syrras studentskiva, det var trångt och en massa personer som jag inte kände. Men det gick bra! Inge ångest eller något!
Nästa steg är att klara av att prata inför grupper. Så jag antar att jag klarar av det på samma sätt… Möta rädslan och göra det trots att det känns jobbigt :).
Sen så har vi vikten. Kämpar för fullt med att äta. Det känns inte lika jobbigt längre att äta. Jag väger just nu 46.35kg har alltså gått upp ca 5.30 kg sen jag kom till ätstörningskliniken. Jag ska nå 56kg sen kan jag lugna ner mig med maten.
Depressionen har jag nästan glömt bort! Visst blir jag lite deppig ibland, men det blir ju alla! För ca ett år sen började jag skära mig. känns konstigt att det är hela 1 år sen. Ärren är kvar, men jag bryr mig inte om dom, de syns inte så tydligt och jag går med kortärmade tröjor ändå. För den tiden är förbi! Har inte skadat mig själv på flera månader!
Så ja, kort och gott så är jag verkligen på bättringsvägen nu. När jag väl VILLE bli frisk, så var det lite lättare att vända på den onda cirkeln.
Så ta hand om er alla! Kände bara för att skriva av mig lixom :)
Mvh Antonia
Antonia - stort grattis - till framgångarna! Starkt av dig att kunna dela med dig av dem! Jag är helt säker på att du kommer att lyckas med det du företar dig och att du har blivit starkare av det du gått igenom.
Som du själv skriver i rubriken - mycket handlar om viljestyrka - men man måste veta vad man gör för fel för att kunna förändra. Du verkar på alla sätt ha kommit rätt och fått bra hjälp - så jag önskar dig lycka till även framöver!
mvh Martin

Vad bra du är ^^ Underbart att läsa!
Underbar läsning!
Keep on fighting girl :o)
Så roligt. Det gör Gott in i hjärteroten…
/Maria
Men så härligt! :D
Vad glad jag blir att det går bra för dig, du kan vara mycket stolt över dig själv! Grattis :)
Tack så mycket för alla fina svar!
Det känns faktiskt väldigt bra nu!
Många tackar till illern Cinkajou också. Han finns alltid här i nödens stund. Springer runt och poppar och hans lycka smittar. Och min underbara familj som har stått ut med mig trots att jag har stretat emot så inser jag nu att dom har gjort helt rätt och det tackar jag dom för! :)