Matersättning
Finns ju en massa olika matersättningar tex olika drycker el bars.
Klarar man sig verkligen på det lilla man får i sig då? Orkar man hålla igång en hel dag o träna?
Ja det är nog individuellt.. Men personligen så tror jag att rätt, allsidig, kost är bäst.
Håller med Alexandra.
Jag tror nog att för majoriteten av folket är nog en allsidig kost det bästa, undantag finns säkert, som från allt annat.
Vad gäller de här matersättningarna så tror jag inte att man kan träna "fullt ut" på dem, tror snarare det är något man äter periodvis i någon form av bantningskur. Jag själv är ganska mycket emot den formen av bantningskurer, även om den säkert funkar för en del.
mvh Martin

Tack så mkt:)
Jag tror inte heller på olika bantningskurer utan på att äta med sunt förnuft :)

Näringsdrycker man kan få via recept på apoteket (går även att köpa utan recept) funkar bra som enda "mat" (i alla fall för mej). Visst vissa kompisar tycker inte om mina kurer med enbart dom, men det funkar för mej både orkes mässigt och för att gå ner i vikt. Sen funkar de jätte bra tillsammans med vanlig mat också om det är så att man vill gå upp i vikt.
#5 Tror att jag vet vilka du menar om det är samma som de brukar ha på sjukhusen (smått timglasformad plastflaska). Till skillnad från alla andra sådana matersättningar så smakar de där riktigt gott och innehåller nästan allt man behöver.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#6 Ja det är dom jag har, det finns änen i vanligt tetra pack eller vad man ska kalla det för (en annan sort och företag då). Och jag tycker oftast de är underbara, visst kommer det dagar då det smakar vidrigt, men oftast så älskar jag dom.
Jag försökte i två dagar med natur diet. Dom smakade helt ok, var matiga. Men, jag klarade inte mer än två dagar sen behövde min mage mat. Så man måste ha stark vilja för att klara de.
Problemet sen är ju att man till slut måste äta vanlig mat igen, och då går dom flesta upp allt igen.
Känner en som gått ner 30kg på 4 månader nu genom någon sån vätske ersättning. Kan inte vara bra för kroppen :(
Jag kämpar just nu för att gå upp i vikt och dricker näringsdrycker som tillägg till maten. Jag har gått ner 12 kg sedan i julas.
Jag tror inte man kan träna mycket och leva på matersättning. Jag tror inte det är bra för kroppen. Kanske kan man utesluta vissa måltider men inte bara dricka ersättning.
/Maria
Jag brukar ta Modifast i stället för lunch och ibland istället för kvällsmat. Det brukar gå bra , för att utesluta alla målen gör mig bara hungrig och grinig.