Streptocoker
Antar det är felstavat.. Men smittar detta? hur får man detta? min mor har fått detta och hon är nästan aldrig ute är bara då hon ska besöka min far på sjukhemmet 1 ggr/vecka.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ja det kan dom. Det kan ju sätta sig på olika ställen, bla. i huden. Då kan man få utslag (finn liknande) tex. Men det är även dessa baciller som orsakar halsfluss. Det behandlas med olika typer av pencillin.
Streptockoer är alltså en bakterie och kan delas in i A, B el C om jag inte minns fel.

Och det smittar via dropp- och kontaktsmitta (direkt/indirekt) väl? Droppsmitta via små droppar i luften, t ex efter en nysning, som man sedan andas i sig. Direktkontakt är ju… via direktkontakt (puss t ex) och indirekt till exempel att någon som snutit sig tagit i ett handtag - som du sedan tar i.
Hur är det med stafylykoker *hur det nu stavas* för denna läkare på infektion sa det är sfaffy hon har, på andra avd hörde jag strepto..

De kan oxå orsaka hudproblem,urinvägsinfektioner och matförgiftning bla…
Tror att dom ger liknande symtom faktisk, men att man ser klart och tydligt i mikroskåp vilken bakterie det är dvs om det är steptockocker el stafylokocker…
Stafylokocker har du en viss mängd redan på din hud tex
De va allt jag kunde om detta ämne
#4 Vi tror att dessa har haft en ingång via hennes hudklåda *eksem* misstanke om i alla fall. Men hon har även smärta så de ska röntga imorgon hennes sittben på rumpan då värken är där. Staffy kanske sitter där med vad vet jag.. Urinvägsinf har hon ej.
Hemtjänsten har ju smörjt henne i 7 år med kortison salva o de har ej rapporterat till den som sa åt dem att göra det att det ej blir bättre. För man ska väl ej anv kortison salva så länge som 7 år.

#5 Nej kortisonpreparat ska undvikas att användas under längre perioder om det går då det ej är speciellt nyttigt för kroppen.
#6 Och här har hemtjänsten smörjt henne med det i 7 år, att läkaren som skriver ut ej reagerar, att hemtjänsten ej rapporterar till den som säger åt dem smörja att det ej blir bättre.. Man slutar aldrig att förvånas.. *suck*