Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1912 ggr
Maja
0

Mår konstigt

Yrsel, illamående, huvudvärk, trötthet..

Jag vet inte riktigt vad det kan vara, men när jag kom hem från skolan igår kändes det som att jag skulle kräkas. Fick stanna på väg hem från bussen eftersom jag var helt yr. Kom hem, lade mig i sängen, sov några timmar, åt en smörgås, sov 10 timmar till..

När jag vaknade igen hade jag fortfarande kvar illamåendet och kräk-känslan, helt yr var jag dessutom. Det blev bättre under dagen, enbart huvudvärken som satt i lite lätt.

Tog ut hunden på promenad när jag kände att jag behövde ha lite frisk luft, men kom inte längre än drygt 100 meter innan jag kände att jag behövde kräkas. Fick gå raka vägen hem och blev genast yr så jag kände mig svimfärdig.

Nu är jag fortfarande illamående och yr.. Hmm, vad kan det vara? Har ingen aning..

maggan
0

Jag vet inte heller,influensa kanske? Hoppas du mår bättre i morgon.

Maria
0

Kommer det plötsligt så kan det vara "vinterkräksjukan" men då borde du kanske ha kräkts lite mer.

Om det inte går över så ring sjukvårdsupplysningen. De är så himla duktiga och kompetenta. De kan säkert råda dig vad du ska göra.

Krya på dig.

/Maria

maggan
0

Hoppas du mår bättre nu.

Maja
0

Tack!!

Jo, nu är det bättre, har bara en fruktansvärd huvudvärk.. :/ Men, men, livet kan inte alltid vara bra.. ;)