Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmotion-och-rörelse
Läst 2604 ggr
[Quellii]
0

Motions/Träningsblogg

Istället för att skriva i "Har du motionerat idag?" så tänkte jag att vi kan använda denna tråd som en motions/träningsblogg.

Här kan ni då skriva om era aktiviteter under dagarna och uppdatera eftersom. Antingen ett inlägg varje dag ni tränat eller motionerat på annat sätt, eller så kan ni sammanfatta veckovis.

_Det ni kan ta med är t.ex:
- Vilken sorts aktivitet?
- Hur lång tid?
- Ev. Hur lång sträcka?
- Ev. "Framsteg" sen tidigare?

Och så kan ni ju även tipsa varandra när det gäller ens träning eller motion!_

[Quellii]
0

_Har känt mig rätt så slut, trött och halvkrasslig i veckan, men det har ändå blivit lite blandat med motion och träning.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -_

Måndag [28/1] - Promenad, ca 45min

Tisdag [29/1] - Idrott (kondition, styrka, jogging, promenad), ca 50min. Stallet i ett par timmar (stallsysslor + ridning). Promenad ca 35 min.

Onsdag [30/1] - Promenad, ca 40 min.

Torsdag [31/1] - Promenad, ca 40 min.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
**
Framsteg?** Ev. Träningsvärk minskar, känner inte av det så mycket numera. Kan gå längre sträckor på samma tid som innan.

Mandysan
0

Måndag: Stallet (3 km gång och stallsysslor)

Tisdag: Samma som måndag

Onsdag: Skolidrott och stallet

Torsdag: Stallet, men gick dock den längre rundan på totalt 4.5 km

Framsteg? Inga tyvärr..

[Quellii]
0

Fredag [1/2] - Promenad, ca 20min

Lördag [2/2] - Promenad, ca 30 min

Söndag [3/2] - Promenad, ca 40 min.

Måndag [4/2] - Promenad, ca 30 min.

Tisdag [5/2] - Stallet i ett par timmar (stallsysslor + ridning) sen promenad hem, ca 40 min.

Onsdag [6/2] - Promenad, ca 40min

[Quellii]
0

Torsdag [7/2] - Promenad, ca 40 min.

Fredag [8/2] - Stallet ett par timmar (stallsysslor + Ridning) sen promenad hem, ca 40 min.

Lördag [9/2] - Promenad, ca 50 min.

Söndag [10/2] - Promenad + Jogging, ca 45 min. (samma runda som Lördag fast snabbare :))

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
**
Framsteg?** Snabbare på min 50 min runda.

Mandysan
0

Jisses vad du har legat i :D

[Quellii]
0

#5 Haha ^^ Jag försöker :) Ska snart ut på min 50min runda :)

[Quellii]
0

Måndag [11/2] - Promenad + Jogging, ca 40 min. (samma runda som Lördag fast ännu snabbare :))

Tisdag [12/2] - Idrott (basket), ca 50/60min. Stallet i ett par timmar (stallsysslor + ridning). Promenad hem ca 45 min.

Onsdag [13/2] - Promenad + Lite jogging, ca 45 min.

Torsdag [14/2] - Promenad, ca 50 min.

Fredag [15/2] -  Promenad + Lite jogging, ca 45 min.

[Quellii]
0

Ingen fler som har återkommande aktiviteter? :) Styrketräning? Sporter? Kom igeeen! :D

Martin
0

Har som sagt varit sjuk, tagit det lugnt.

Men idag - 40 minuter gym, ganska lugnt och lätta vikter. Messt för att komma igång igen.

mvh Martin

Mandysan
0

Suck, även jag har varit sjuk och inte kunnat göra någonting. =/ Inte kunnt jogga, inget. Men idag mår jag bättre så jag ska ut till stallet :)

Sehvrin
0

Måndag [11/2]: Kendo, nybörjarträning 90 min. Känns nyttigt att vara med på nybörjarträningen, även om jag tränat i 1,5 år, skönt att kunna koncentrera sig på grunderna.

Lördag [16/2]: Kendo, 60 min kata och 30 min rustningsträning. Jag tog det rätt lungt och det kändes som om det var precis så mycket jag kunde träna utan att benen gjorde ont.

Framsteg: Nä, inte som jag märkt av iaf…

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Quellii]
0

Lördag [16/2] - Promenad + lite jogging, ca 50 min.

Söndag [17/2] -  Promenad, ca 45 min.

Annat: Troligtvis har jag ökat för mycket med jogging och så, för benen värkte som bara den i Fredags/Lördags efter min motionsslinga. Inte alls som träningsvärk utan det värkte på ett annat sätt. Så nu kommer jag försöka att ta det lungt, bara promenera i ett par dagar.

Marylojs
0

Idag: 30 min rask promenad till träning, 60 min thaiboxning, 30 min rask promenad hem.

[Quellii]
0

Måndag [18/2] - Promenad(+liiite jogg) ca 60 min

Tisdag [19/2] - Stallet(ridning+stallsysslor), Promenad ca 65 min

Onsdag [20/2] - Promenad(+liiite jogg) ca 65 min

Torsdag [21/2] - Promenad ca 70 min

Fredag [22/2] - Stallet(ridning+stallsysslor)

Mandysan
0

Lördag 23/2: Stallet i drygt 5 h, ridit en kortare sväng. Samt promenad till och från, tot. 3.2 km.

Ticka
0

Idag: Rask stav promenad ca 90 minuter, red ut ca 2 timmar, joggat 40 min, cyklat ca 40 min.. 20 dit 20 hem.

Obs: ej medräknat mocka stallet, hundpisspromenader, av/på lastning av 100 balar hö och lite annat småspringande. :)

Edgar
0

Joggade i morse, 1,3 mil. Sen jobbade jag hela dagen med att laga staket. Så det blev nog en del smyg motion också.

[Quellii]
0

Härligt att fler skriver här! :)

Har blivit förkyld och har ont i halsen, så nu blir det att ta det lungt tills det ger med sig, men jag har ändå varit ute på promenader :)

Lördag [23/2] - Promenad ca 45 min

Söndag [24/2] - Promenad ca 30 min

Sehvrin
0

Samma som förra veckan:

Måndag [18/2]: 90 min kendo (nybörjarpass)

Lördag [23/2]: 90 min kendo, rustningskata och massa fri sparring

Tog det lungt på båda passen. Bara 1-2 veckor kvar tills jag (förhoppningsvis) får träna fullt ut igen…

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Quellii]
0

Oj nu var det länge sen jag skrev i träningsbloggen..!

Idag har jag i alla fall varit ute på två promenader 30+20 minuter, blir nog fler innan dagen är slut :)

[Quellii]
0

Idag har jag varit ut på 2 promenader, en på 70 min och en på 50 min så sammanlagt 2 timmars promenad :)