Mat problem...
nu vet jag inte riktigt om jag skriver rätt..
Men för ett tag sen åkte jag på ett stooooort magsår, fick ligga inne på sjukhuset i ca 2 veckor sammanlagt för att få drop, för allt jag åt, kom tillbaka lika fort… Till slut fick jag iallafall behålla nyponsoppa och annat rent flytande.. Rasade drastiskt i vikt och kroppen orkar knappt något. jag har gått ner ca 15 sen i efter jul…
Sen började jag försöka äta fast föda men nej, och de höll på ett bra tag.. Åter in på sjukhuset för att jag fick som gula prickar i ögonen och allt var bara fel… Fick ligga där några dagar..
Nu kan jag äta MAX en måltid med fast födda på dagen, men får gå upp på natten och besöka toan… Min kropp är totalt trasig om man säger som så, förra veckan så var jag ut och cyklade, och min kropp är så seg inga muskler kvar typ, så knä mitt åkte ur led och sen lite annat hände.. ( läkarna sa att de hade med energin och massa annat och göra )
men jag vill kunna äta, känner att börjar tappa mataptiten som tusan ser jag något som ser fel ut på tallriken kan jag inte äta. Ingen matro eller något nu för tiden :(
Är det någon som har något tips på bra och NYTTIG mat som gör att jag kankse orkar lite mera ? .. För detta funkar inte längre alltså.
Variera din kost är tyvärr det enda tipset jag har, behöver själv lite tips =/
Men i tråden om smoothies så finns det endel smarriga, en sån kanske går ner?
Har du försökt få en remiss till någon dietist el liknande. som kan hjälpa till med att ta fram någon diet som din mage klarar av? Annars kan det ju vara något att testa.
+Apoteket har ju näringsdrycker som man kan köpa, vet att syrran köpte någon gång där då hon behandlades för sina ätstörningar det var dock dyrare där än när hon handlade på sjukhuset.

#1 - Mjo jag försöker variera mig.. men får inte behålla : ( .. magen är i stor strejk : ( … JAg vill kunna äta som en normal människa igen..
#2 - joo, men min kära dietist säger att de kmr bli bra när magen känner att den kan behålla, sen massa annat strunt snack.. som jag redan hört från massa människor.. Har även druckit såna där näringsdrycker, men som sagt, magen vill icke sa nicke

jag hade problem med mage och tarm och den enda maten, som jag kunde äta (ibland den enda riktiga maten, på en hel vecka) var sushi.
Det var dock inte magsår som jag hade, men en vän som är av japanskt ursprung sa, att det var väldigt skonsamt för magen, det verkade i alla fall stämma på mig.
Så du kan ju alltid prova.
Sushi kan även fås vegetariskt, för den som inte gillar rå fisk osv.
har tyvärr inget tips! men jag hoppas att det blir bättre för dig, kan inte vara roligt att ha det så.