Hjälp ;/
Så fort jag tar en tugga vid frukosten måste jag spotta ut den för att det är så himlans äckligt! (Har testat med många olika bröd))
Jag är jätte onöjd med min kropp och mitt ansikte ja allt!
Jag tycker jag väger alldeles för mycket!
Detta är så himlans jobbigt! Tror ni detta kan leda till anorexia?!
Vill inte ha det ;(
Svårt att säga om det kan leda till anorexi eller inte, risken finns ju om du fortsätter i samma spår.. Men det som är bra är att du är medveten om detta innan det gått för långt så att säga.
Du kan ju försöka prata med din mamma, berätta hur du känner kring mat och så. Och för att inte bli äcklad av maten kanske ni kan prova något nytt till pålägg eller så? Eller varför inte prova något helt annat till frukost än smörgås? :)
Du är fortfarande ung och kroppen utvecklas extra mycket i din ålder. Och som du skrivit tidigare om din vikt och längd så är det alldelens lagom. Något som du kanske kan göra för din egen del och för att kanske må bättre är att skippa skräpmat, godis och snacks. Och att du rör på dig, det gör dig starkare och du mår säkert bättre. Visst kan du unna dig nått gott då & då, men tänk då på att inte äta alldelens för mycket och för ofta när det gäller godis osv.. Känner du dig sugen så kan du ju byta ut godiset mot frukt eller grönsaker :)
Eftersom att du växer och så, så är det extra viktigt att du äter vanlig mat för att kroppen ska ha något att "bygga" av.

Upp!
Tack för svaret Alexandra ;)

Ååh jag hatar verkligen mitt utseende ;/ Jag har nu fått en komentar om anorexia av en person…
Usch usch usch, Jag är för tjock ;(

Du är nog inte alls tjock om du fått komentarer om anorexia.
Det du kan göra är att sluta äta godis och andra sötsaker. Fortsätt äta mat och om du vill, träna.

5# Jag ska bara köpa en tränigs maskin först (Haha)
Jag måste iaf blivit smalare, och förr åt jag godis och onyttigheter typ massa gånger i veckan och nu ärä sånt endast på Lördagar ;)