Svimning
Jag har aldrig någonsin svimmat, är jag den enda? Har man mer eller mindre lätt för att svimma från person till person och varför?

Jag har heller aldrig svimmat av.

Jag har inte heller svimmat. Det är så väldigt olika från person till person. Tex min sons kusin svimmade helt plötsligt en dag hemma. Hans mamma blev orolig och skickade honom till skolsyster. Han hade vuxit så mycket på så kort tid att blodtrycket inte hann med att korrigera..:)
#2 Det problemet hade jag också när jag var 12-13 år. Svimmade 4-5 gånger under ett halvår. Oftast på morgonen när jag gick ur sängen.
mvh Martin
Jag svimma för inte så länge sen då jag inte hade ätit och tränat för mycket ( anorexia) .
Jag har inte heller svimmat :)
Precis som Pomperipossa skriver så handlar det ofta om blodtrycket. sk. blodtrycksfall. Är inte helt ovanligt i tonåren. Själv har jag svimmat ett antal gånger. bl.a när jag var gravid.
Man kan svimma av smärta också. Kroppen stänger liksom av. Häftiga kräkningar kan göra att att man svimmar vilket inte är helt ovanligt nu i "vinterkräksjuketider" och de flesta blir mycket rädda då.
/Maria

Jag har nästan hållt på att svimma. Det var en gång när jag och min kör skulle och sjunga på nåt biblotek, jag stod typ mitt i solen i en hel timme.Och sen när vi hade sjungit klart och så kändes det som om jag skulle spy. Sen så la dom mej på golvet och jag höll nästan på att svimma. Men jag fick vatten och då blev det bättre efter ett tag.
Jag har svimmat många gånger av olika anledningar.