Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettdaglig-hälsa
Läst 158 ggr
Liz85
2026-03-03 18:48
1

Vad är hälsa?

En lite positivare tråd. Jag undrar helt enkelt vad hälsa innefattar för er? Det kan ju vara väldigt individuellt.

Fär mig betyder iaf hälsa bland annat att ha en fungerande kropp/psyke, att trivas i både jobb och övriga vardagen och umgås med vänne ger en energi. Och att kunna göra saker jag gillar eller är intresserad av.

Maria
2026-03-03 18:58
2

#0 Jag håller med dig.
Hälsa handlar inte bara om avsaknaden av sjukdom.

/Maria

Tarotstollan
2026-03-03 19:41
1

Jag känner att min hälsa är borta nu efter jag fick diabetes.
Innan hade jag bara krämpor men kunde göra vad jag ville när jag kände för att göra saker, bara då att ta en värktablett och så fixade det sig om jag hade ont.

Nu är allt slut med det, kan inte ens gå ner i trappan och hämta posten utan att kolla vad sockret ligger på.
Måste planera allting nu och jag hatar det! Mitt liv är slut, fast jag fortfarande andas och lever enligt andra!🤬😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Liz85
2026-03-03 22:28
1

#2: tråkigt att höra. Det är inte roligt när man har drömmar/önskningar eller bara en vardag där man inte kan genomföra saker för att kroppen stoppar en.

Jag hoppas ändå du funnit något som du kan sysselsätta dig med som ger positiv energi. Och i alla fall någon nära och kär att umgås med, någon som också förstår din situation och kan underlätta ibland.

Man får ändå vara glad och njuta så länge man har sin hälsan i behåll. Tyvärr tänker man inte alltid på det utan tar det för givet ibland.

• Redigerat 2026-03-03 22:29 av Liz85
Liz85
2026-03-04 08:34
1

#1: Nej det är ju inte det. Även om du har kroppslig hälsa kan det vara något anbat som fattas för att du ska må bra fullt ut.

Maria
2026-03-04 08:49
2

#4 I sajtbeskrivningen belyser vi just detta.

Jag personligen har haft väldigt otur med fysisk hälsa men jag vill ändå påstå att jag mår bra🙂

/Maria