Kramper i vaderna
Jag har fått mer och mer kramper i vaderna på nätterna
Äter magnesium sen många år tillbaka
Har ni något tips på vad mer jag kan göra
Dert gör ju så gruvligt ont och trist att vakna flera gånger per natt pga kramperna
Stolt ägare till tre La permer
Har du testat olika sorters magnesium? Det finns olika typer av magnesium i olika märken, jag kommer inte ihåg på rak arm vilket det skall vara.
Annars tycker jag du skall kontakta vården, det kan bero på annat än magnesiumbrist.

Tror jag löst det hela
"Plötsligt insättande, ofta starkt smärtsamma sammandragningar i vadmuskulaturen, mest framträdande på natten. Kan utlösas av ofrivillig plantarflexion på natten (till exempel från ett tungt täcke) eller ovana belastningar av ben/fötter. Lokaliserat i foten, på fram- eller baksidan av vaden eller låret."
Ska testa att sova utan tyngdtäcke

#1 Jag har testat lite olika sorters av och till
Usch vad jobbigt.
Har för mig att lite bengympa på kvällen kan hjälpa.
/Maria
Ett stort problem som ibland kan lösas med lite olika metoder.
Gå runt tills det lättar.
Smärtstillande tabletter.
Lugnande medicin, som kan lösa problemet snabbt. (Diazepam, tips från en läkare)
Mer än ett glas vatten. (den metod jag gillar mest)
Lycka till!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Vet de som blivit hjälpta av att sova med varma strumpor. Värme = ökad blodcirkulation.
Kan också orsakas av vätskebrist.
Det gör fruktansvärt ont.
Jag brukar se till att ha varma sockar och att röra benen fram och tillbaka innan jag somnar.
Det hjäper lite bättre med Emgesan tycker jag.

Jag får testa mig fram
Vet med mig att jag gått ganska mycket och långt i mina sandaler-Får väl använda mina skor när jag går ut och går
Testyar att skippa tyngstäcket
Vätske brist tror jag inte att jag har.
Tack för alla goda råd
Vid sendrag så fick jag tipset för många år sen att äta mer salt 🧂 kke funkar?
Idag äter jag väl inte överdrivet med salt och kommer inte ihåg om jag ändrat kosten något avsevärt men jag tar alltid lite salt till maten nu har inte haft sendrag på flera år förr hade jag det ganska ofta
- Redigerat 2024-08-04 13:14 av illimbius
Äter du någon medicin som kan ge vad kramper som tex emot astma
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
att ta lite salt svälja ned med vatten brukar också vara bra eller drick mycket vatten bara
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Vet inte vad som är hönan eller ägget Men utan att gå långt i sandaler och att inte sova med tyngdtäcke så har jag det två senaste nätterna inte hatf några kramper
#12 Hoppas att det håller i sig.
/Maria