Coronasymtom
Jag och min make fick corona första gången mars 2022, nu i veckan blev vi båda sjuka för andra gången. Då hade vi bara tagit 2 vaccindoser. Nu är det 5 eller 6.
Min make blev sjuk i corona i måndags kväll, jag blev sjuk i corona i onsdags. Vi båda tar immunhämmande. Min make fick ingen feber och blev frisk snabbt. Jag fick hög feber och behövde åka till akuten för att kontrollera mina värden pga ovanstående, men det såg okej ut.
Nu mår jag mycket bättre. Jag har inget luktsinne alls. Jag kan känna att saker smakar salt och syrligt typ, men inte andra smaker. Det var jag inte med om förra gången. Jag har lite hosta och smått täppt, men jag kan andas med näsan och har ingen snuva. Min make har lite snuva och hosta fortfarande, annars inga symtom.
När det var som värst låg min vilopuls på över 100 hela tiden. Nu är vilopulsen omkring 60-70. Men så fort jag reser mig så går den direkt upp till 140-150. Yrsel och utmattning. Blir jag stående en stund blir benen blålila och börjar sticka…
Bäst att vila ordentligt!
Förra gången var jag sjuk i två veckor med hög feber i många dagar. Tur att jag tagit så många vaccindoser sedan dess, det var mycket kortare förlopp denna gång.
Ni som har tagit tester och vet att ni har haft corona, vad har ni haft för symtom? Har de varit långvariga?
- Redigerat 2024-01-07 17:15 av Lia
Är vaccinerad så symptomen har varit ungefär som en vanlig förkylning.
Vaccinerad 5 ggr.
Konstaterad Covid på julafton.
39-graders feber, lindrigt halsont, heshet, hosta. Var på väg att svimma flera ggr och fick lägga mig en stund, och sedan prova att gå upp på nytt.
Trött. I övrigt gick det OK. Har börjat gå ut på långa promenader i solen och snön, är tillbaka på jobbet etc.
Ev. hade jag Covid även i början av november (läkarens gissning). Då med mer av magsymptom + extrem orkeslöshet.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Krya på er!
Vad tröstlöst det verkar när en del blir så pass sjuka trots en massa vaccindoser! 😢 Det är väl nya varianter hela tiden förstås.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Kan tillägga att jag haft svårt att känna smaker sedan magsjukan i början av november. Känner typ sött, salt och lite till, men har ständigt en konstig smak i munnen, och många maträtter etc smakar inte som de brukar. Supertrist.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Fy fasiken vad jobbigt! Då antar jag att ni inte känner dofter heller, smak är ju doft förutom grundsmakerna. Får panik bara av att tänka på det. Hoppas verkligen att ni får tillbaks full funktion!
Jag tycker också det vore jättejobbigt att tappa smak och lukt.
Hoppas ni återfår de sinnena snart, berätta gärna hur det går!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag fick Covid i jan-22 mycket lindrigt. Inga symtom alls. Tog test bara för att jag besökt en person som testat positivt. Höll mej ifrån folk i en vecka tills testet blev negativt.