Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettersömn-vila-och-avslappningpsykisk-hälsa-ohälsabarns-hälsa
Läst 160 ggr
[Lilium]
0

Sömn

Jag har haft problem med att sova, kan detta bero på stress?

Jag vet inte vart jag ska skriva annars..

Sindri
0

Stress är en vanlig orsak till sömnproblem. Om det känns som om sömnproblemen uppkommit i samband med stress har det säkert betydelse.
Det finns många saker man kan tänka på för att försöka avhjälpa det själv.
1) Fysisk aktivitet (En kvällspromenad eller annan lugn aktivitet. Inte direkt från TV:n till sängen.)
2) Inte äta för sent, framförallt inte sött.
3) Inte använda skärm för sent
4) Dämpa belysning och ljud en stund innan sänggående

[Lilium]
0

#1 okej, då var det som jag gissade. Tack för tipsen jag ska prova 😉

Sabah
0

Något som jag tycker är bra är teanin ( skrivs L-teanin ibland eller theanin) . Det har en lugnande inverkan. Det finns i te, framförallt i grönt te. Men te innehåller ju också koffein som bekant är uppiggande så det är kanske inte så lämpligt att ta på kvällen (kan vara individuellt också) det blir inte så stor mängd heller så det kanske inte är tillräckligt. Jag köper tillskott i tablettform som inte är gjort på grönt te, det finns både de som är gjort på grönt te eller inte. Jag har den här sorten!

💖🧡💛💚💙💜

RP L Theanin 200mg 120 veganska tabletter | L-Theanine för kognitiv hälsa | Nootropic Supplement | 4 månaders utbud | Tillverkad i ISO licensierade anläggningar | Non-GMO : Amazon.se: Hälsa, vård & hushåll
  • Redigerat 2022-08-03 11:30 av Sabah
CasaRamon
2

Jag dricker kvällste , som är koffeinfritt. Favorit just nu är ett örtte från Willys, Garant. Innehåller: kamomill, citronmeliss och lavendel. Riktigt gott, och som jag sover bra på.

Sabah
0

#4: Bra tips! 😊 Örter med lugnande och rogivande egenskaper! 🌸🌱🌿

💖🧡💛💚💙💜

_Fisken
1

Jag käkar magnesium från vanliga matvaruaffärer. Funkar finfint. Sover mycket bättre.