Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 223 ggr
Maria
3

Vätska

Vill bara påminna om att dricka mycket vätska nu när värmen är här.😉

/Maria

Fridaaaa
1

Jag är sååå dålig på att dricka
Duktig på att påminna våra gamla - men dålig på det själv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
1

Tack Maria för påminnelsen !
Jag är oxå dålig på att dricka vatten, ska ta med en stor flaska nu.
Promenad till min väninna.

HH 🙂

Liz85
0

Jag brukar i stort sett alltid ta med mig en vattenflaska för påfyllnad på sommaren.

Men så är man expert på att vara förberedd också. Beroende på vad jag ska göra.
Så även behovet av eventuell regnjacka, någon långärmad eller solkräm brukar kunna tas med i beräkningarna innan hemmet lämnas.

Grodan
0

#0 Tack Maria!

Tyvärr tycker jag vatten är så himla äckligt så jag dricker juice och saft och kaffe och te istället…
Men jag försöker dricka vatten…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

NiklasTyreso
1

Jag dricker örtteer, olika varje dag. De innehåller mineraler och antioxidanter (förutom att vissa klassas som medicinalväxter).

Vatten är viktigt för vätskebalansen, men det tillför inga nyttiga näringsämnen i övrigt. Så, därför dricker jag teer.

Även svart te innehåller ex magnesium och antioxidanten epigallokatechin som har en hel del positiva hälsoeffekter.

Hallonbladste tror jag är det godaste örtteet som de flesta människor kan uppskatta, men jag dricker även te på nässlor och björkblad m f.

Kamomill är gott, men det måste man köpa för nästan inga människor har särskilt stora mängder kamomill växande i sin närhet.

En gång i veckan gör jag te på ashwaghanda (jag odlar egen), mild fin smak.

För att få i mig många nyttiga ämnen varierar jag mig och dricker olika teer, men varje dag.

Varför ska det man dricker inte vara nyttigt?