Hälsa iFokus

Hälsa

Läst 168 ggr
Sandrus
1

Lunginflammation?

Hej, nu är det länge sedan jag hade lunginflammation sist så minns inte hur det köndes.
Nu har jag sedan ca 1 v haft att det känns tungt i lungorna när jag andas typ som att jag inte kan ta ett bra andetag utan att det är nått i botten som tar stopp jag har även lätt torrhosta som ökar lite varje dag och sedan igår har det börjat göra ont i ryggen speciellt på vänster sida och jag har huvudvärk men ingen snuva, är trött och svårt att andas känns lite som jag drunknar och jsg får nästan lite panik för det äf svårt att andas, är trött och hängig men har inte feber, det hade jag ingen av de 2 ggr för 100 år sedan när jag hade lunginflammation.
Tänker låter det som det eller bara en skum förkylning? Har provat ta både min bricanyl jag har vid förkylning och allergitabletter utan resultat.

Uppkatten
1

Ring 1177 eller din vårdcentral och diskutera. När jag hade lunginflammation blev jag väldigt andfådd av att gå redan korta sträckor + hade svårt att prata mer än några få ord i taget. Men symptomen kan säkert variera.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Karmatarerskanise
0

Jag hade extrem hosta och extremt låg syresättning när jag hade lunginflammation.

Maria
0

Jag fick sepsis av lunginflammation så man ska vara försiktig och ta det på allvar.

/Maria

Sandrus
0

Fick tid på vc dom hittade inget fel trots att jag ör väldigt anfådd och tungandad

Maria
0

#4 De tog väl prover på dig?

/Maria

Tarotstollan
0

Låter lite som hur jag kände det när jag trodde jag hade fått början till lunginflammation men det visade sig vara diabetes.
Vill inte skrämma slag på dig men hoppas verkligen att de tog prover och då kollade blodsockret.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sandrus
0

Dom tog crp

Maria
0

Vad visade CRP?

/Maria

Tarotstollan
0

Det visar väl bara för inflammation och infektion?
Diabetes hör väl inte till de kategorierna?
Är inte så insatt i det men hoppas att det är ok för dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

CRP är en snabbsänka som visar om det är någon infektion i kroppen.

/Maria

Sandrus
0

Den visade ingenting