Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettersjukdom-ohälsamåste-skriva-av-mighjärt-lungsjukdomarpsykisk-hälsa-ohälsacorona
Läst 192 ggr
[Roses2]
2

Orkar inte mer.

Jag orkar inte med livet men jag vågar inte ta livet av mig.
Vad ska jag göra?
Livet är bara smärtsamt. Fysiskt och psykiskt. JAG ORKAR INTE. Känner mig så ensam, har dålig ekonomi. Borde söka jobb/utbildning men pga. corona så är jag livrädd för ALLT.

Hade en väldigt jobbig uppväxt som också satt spår med dåligt mående psykiskt, utöver mitt permanent fysiskt dåliga mående.

Livet är verkligen inte för mig.
Jag har inget bra stöd runt mig. Jag vet, jag 'tjatar'. Jag har inte hälsan att klara av att starta företag eller söka jobb… :(
Har funderat på självmord i flera år, men är rädd för det med.

Maria
5

Har du sökt dig till vården?
Det finns hjälp att få även om vägen kan vara krånglig ibland.

/Maria

MonicaLagerquist
3

Säger som Maria ta kontakt med VC för att få hjälp.

Stolt ägare till tre La permer

[Roses2]
0

Vården hjälper inte. Det går i cirklar. Det jag behöver är hopp för framtiden. Det kan inte de hjälpa mig med.

Maria
4

#3 Det låter som om du är väldigt deprimerad och det kan faktiskt vården hjälpa dig med.
Om du bara kanske får "näsan över vattenytan" igen så kommer hoppet för framtiden att kunna bli ljusare.

/Maria

Jane-Lyzell
3

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Medialitet, iFokus, Medialt, Mediumskap, Övernaturligt, Medium, Spiritualism, Vägledning, Psychic, Paranormalt
91Marran
3

Sök dig till psykakuten. De kommer att hjälpa dig. Tro mig jag har hamnat där flera gånger och fått bra hjälp.

Mvh
Mig

[Roses2]
0

#4: Nej.

Maria
0

#7 Vad menar du med "nej". Utveckla gärna.

/Maria

[Roses2]
0

Jag vill inte gå till psykakuten iochmed situationen med corona. Det är en onödig risk. Och som sagt, det hjälper inte i längden. De faktiska orsakerna som gör att jag mår dåligt finns kvar:

• Sjuk kropp
  • Trauman
  • Arbetslös
  • Trött på samhället och människor

Så det negativa överväger det positiva att ta sig dit.

Maria
4

#9 Det visar ju ändå att du vill leva i och med att du är rädd för corona tänker jag .

Tre av dina punkter kan faktiskt vården hjälpa dig med.
Har du kommit ur din depression så kan du lättare komma tillbaka och även få ett arbete.

/Maria

@NN@
0

#0: äter du nån medicin mot dit mående?

[Roses2]
0

#11: Nej.
jag vill inte pga risk för biverkningar.

Pyttelite
2

#12: Men du har ju biverkningar nu - är det bättre?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Maria
5

#12 Kan eventuella biverkningar vara värre än hur du mår nu?

/Maria

Grodan
0

Förstår dig. Faktiskt, jag förstår dig precis.

Jag har också varit helt nattsvart av ångest. Och under min livstid har jag varit det ett par gånger och sökt hjälp… men hjälpen är ingen jäkla hjälp.
Det bästa är att få antidepp av en läkare, så om du pallar gå till doktorn kan du få ett recept på en gång.
Orkar du inte det finns många kosttillskott, naturmedel du kan prova. Tyvärr kostar de lite och man får kolla omdömen noga innan man köper.

Att vara pank stressar något enormt och om du måste gå till soc för att få stöd så innebär även det i sig en extra ångest. Själv gör jag allt för att undvika soc. Aldrig att jag igen vill uppleva det! Så jag hankar mig fram på ett 30% jobb som typ alla kan få - lätt att få och du jobbar i stort sett ensam så ingen oro för corona.

Just nu sedan en tid är min ångest inte nattsvart längre. Den kan yttra sig lite i att jag vill fly med film, böcker, spel eller godis. Till hjälp har jag flera kosttillskott och även CBD-olja.

(Skrev utan att läsa diskussionen i tråden… sorry…)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

• Redigerat 2021-12-15 14:54 av Grodan
@NN@
3

#12: förstår att biverkningar kan kännas jobbigt, men ibland när man är så djupt nere så kan medicin hjälpa en upp litegrann så man blir mottaglig för hjälp. Det bästa vore att prata med en läkare om detta, du kan också nämna hur du känner kring medicin då.