Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1885 ggr
siddelina
0

Aj ...

Igår skulle jag gulla med kissen och böjer mig ner för att lyfta upp honom och han springer undan och jag vrider mig efter honom samtidigt som han går och det hugger till i ryggen och jag står där dubbelvikt och kan knappt andas pågrund av smärtan.

Tar mig upp, men kan knappt röra mig, utan står bara stilla och försöker att ta djupa andetag. Antagligen sträckte jag mig, men vad ont det kan göra!!!

Fick ta Pronaxen för att överhuvudtaget kunna röra mig och kunna åka på min mormors 85 års kalas. Det känns idag också och det kommer det antagligen att gröra några dagar framöver om jag har otur Gråter

Någon som har tips på vad man kan göra för att det ska gå över snabbare?

Maria
0

Du har förmodligen fått ett ryggskott eller en muskelbristning.

Det bästa är smärtlindring och försöka att röra på sig (i den mån det går). Det brukar gå över. Ibland kan man behöva något antiinflammatoriskt, typ. Diklofenak, Voltaren. Varmt om ryggen är aldrig fel eller ett varmt bad.

Jobbigt… Hoppas det inte varar för länge…

/Maria

siddelina
0

Ja, jobbigt är det. Tack för råden, jag ska värma min vetekudde direkt Glad

jn84
0

Låter ju definitivt som ryggskott. Men har tyvärr inte en aning om vad man gör åt det. #1 kom med bra råd tycker jag :)

Först när jag läste lite snabbt trodde jag att katten klöste sig fast i ryggen ;)

hidianan
0

Trodde först att katten huggit tag i din rygg, det borde också gjort ganska ont.

Maria
0

Katter är aldrig att leka med heller… Haha.

Min man blev biten en gång och hela benet svullnade upp. Någon form av rosfeber tror jag. Inlagd med antibiotikadropp så akta er för djurbett…

/Maria

siddelina
0

Nejdå, riktigt så illa var det inte. Han är snäll den lille kissen Flört

Åsa S
0

Låter som de gånger då jag stått dubbelvikt och tvättat hunden och hon försöker fly ur duschen och jag vrider ryggen snett och det hugger till och jag kan knappt gå. Det brukar min kiropraktor fixa på nolltid han vrider allt tillrätta och jag kan gå utan problem igen.