Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 110 ggr
gickan87
0

Myalgi

Nån här som utretts för myalgi, isåfall vad för undersökningar gjordes?
Vilken behandling fick ni?

Har sån fruktansvärd värk i hela kroppen där inte ens starka smärtstillande biter.
Var till akuten idag och fick annat smärtstillande utskrivet + att dom tog en massa blodprover..

MVH Erika :)

• Redigerat 2021-05-19 20:05 av DesK
flocken
0

Hänger det ihop med fibromyalgi?
Googlade och det stod under det.
Myalgi- generell muskelvärk - ont överallt.
Fråga annars inne på fibromyalgi

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

gickan87
0

#1 Som jag förstått det så är det väl inte riktigt samma sak även fast man har ont i muskler vid båda varianterna. Myalgi är väl bara en del av namnet vid olika muskelvärksdiagnoser.

Men kan testa att fråga där också, tack!

flocken
0

#2: tyvärr är det så att vid kronisk värk så måste man lära sig leva med det. Hitta knep för att värken inte ska blossa o bli värre. Starka mediciner o sen trappa ner när man lärt sig leva med det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

gickan87
0

#3 Har insett det, är mer intresserad av vad som kommer hända härnäst i utredningen.
Om det nu ens är nån typ av myalgi.

flocken
0

#4: vad har de gjort hittills?

…………………………………..

gickan87
0

#5 Har fått göra en helkroppsundersökning, dem har tryckt på mina triggerpunkter vilka jag reagerade starkt på i övre delen av kroppen.

Omfattande blodprover.

Har fått smärtstillande och antiinflammatorisk medicin.