Myalgi
Nån här som utretts för myalgi, isåfall vad för undersökningar gjordes?
Vilken behandling fick ni?
Har sån fruktansvärd värk i hela kroppen där inte ens starka smärtstillande biter.
Var till akuten idag och fick annat smärtstillande utskrivet + att dom tog en massa blodprover..
MVH Erika :)
- Redigerat 2021-05-19 20:05 av DesK
Hänger det ihop med fibromyalgi?
Googlade och det stod under det.
Myalgi- generell muskelvärk - ont överallt.
Fråga annars inne på fibromyalgi
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

#1 Som jag förstått det så är det väl inte riktigt samma sak även fast man har ont i muskler vid båda varianterna. Myalgi är väl bara en del av namnet vid olika muskelvärksdiagnoser.
Men kan testa att fråga där också, tack!
#2: tyvärr är det så att vid kronisk värk så måste man lära sig leva med det. Hitta knep för att värken inte ska blossa o bli värre. Starka mediciner o sen trappa ner när man lärt sig leva med det.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

#3 Har insett det, är mer intresserad av vad som kommer hända härnäst i utredningen.
Om det nu ens är nån typ av myalgi.
#4: vad har de gjort hittills?
…………………………………..

#5 Har fått göra en helkroppsundersökning, dem har tryckt på mina triggerpunkter vilka jag reagerade starkt på i övre delen av kroppen.
Omfattande blodprover.
Har fått smärtstillande och antiinflammatorisk medicin.