Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 220 ggr
gickan87
2

Ont i kroppen

Har sedan en dryg månad tillbaka ont i kroppen.

Det börjar i nacken går ner i axlarna.
Det gör även ont nertill i skulderbladen, ländryggen, höger höft och knä.

Har nästan dagligen huvudvärk och är tröttare än vanligt.

Har sedan tidigare diskbråck L4-S1 men då har smärtan varit på höger sida.

Har läkartid i slutet av januari men tänker att i brukar sitta inne på så bra tips och råd :)

MVH Erika :)

DesK
1

Dina problem verkar ju sitta i höger sida. Kanske snedbelastar du dig på något sätt? Testa att stretcha och vara noga med att du har god hållning.

/Désirée

flocken
1

Kiropraktor?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Niklas
3

Har du ändrat några vanor nyligen? Exempelvis hur du jobbar eller så. Många som jobbar hemifrån i stället för ett kontor har nog sämre arbetsmiljö rent ergonomiskt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

gickan87
1

#1: Skrev fel, det är vänster höft och knä jag har värk i. Tidigare var det höger i samband med diskbråcket.

Hållningen kämpar jag med dagligen. Ska börja stretcha.

#2 Är opererad i ryggen och avråds därför kiropraktor.

#3 Nej inga sådana ändringar. Jobbar i livsmedelsbutik så är rätt tungt arbete. Och just nu är jag jäkligt less på tillvaron.

Pyttelite
0

#4: Låter nästan som stressrelaterat - hoppas att du får vila över julen.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

gickan87
0

#4 Är rädd för att det är nån sådant. I hela mitt liv så har mina djur betytt allt för mig. Nu är det knappt så jag orkar med dem.

Tankarna finns till och med på att leta nya hem åt dem.
Vissa dagar vill jag bara ge upp, tänker att det skulle vara så skönt att slippa allt.

Är för feg för att ta tag i saken, att söka hjälp.

Pyttelite
0

#6: Riktigt tråkigt att höra - bra att du har läkartid snart men det är viktigt att du tar hand om dig tills dess.

Nu vet jag inte vad du har för djur men be om hjälp. Det behöver ju inte innebära omplacering utan praktisk hjälp.

• Redigerat 2020-12-21 23:22 av Pyttelite
Niklas
3

#6: Om det är stress finns det antagligen en del du kan göra själv.

• Se till att sömnen funkar. Regelbundna sovtider, inga skärmar innan du lägger dig.

• Ät bra. Regelbundna mattider och ingen skräpmat.

• Rör på dig. Minst 30 minuter sammanlagd motion om dagen så att pulsen går upp. Snabba promenader, snöskottning och gräsklippning funkar bra.

Se också till att träffa andra människor. Det räcker inte med dem du träffar på jobbet. Det är viktigt med sociala kontakter och att vara en del av andra människors liv och vardag. Det hjälper till med livskompassen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

gickan87
2

#7: Det är nog tack vare djuren jag kommer upp på morgonen. Men jag har stöd och hjälp av anhöriga vid behov.

#8 Tack för info. Är inte speciellt social av mig, har inte direkt några vänner. Men ska ta mig ut bland folk mer.

gickan87
1

Misstänker att det kan vara någon form av influensa jag åkt på. Idag har jag haft huvudvärk hela dagen + att jag konstant gått och mått illa och känner mig även yr.

Inte så att det direkt stor men känns obehagligt.

Pyttelite
1

Djuren är en viktig del för att balansera upp hälsan om man har det kämpigt så avstå inte kontakten med dom.

• Redigerat 2020-12-22 21:46 av Pyttelite
Denna kommentar har tagits bort.