Smärta i armbågen efter fall
Hej! Ingen aning om jag bör fråga här, eller om ni ens kan ge något tips eller någon hjälp. Men jag hade idrott och vi körde som en tag lek och jag skulle ta en person. Hon ramla och jag som var nära kunde inte bromsa och för att inte ramla på henne så tog jag ett skutt över henne så jag flög en bit och landa på armbågen (tror jag kan varit handen med) Sen så får jag jätte ont i hela armen från axeln ner till handleden. Jag tror direkt att jag brutit något men sen avtar smärtan lite så tror att det bara gjorde ont pga fallet. Sen på lektionen efter så hade smärtan nästan helt avtagit men så kommer extrem smärta i armbågen som strålar ut till handleden. Har nu haft ont i armbågen 30-35 min sen avtog det i kanske 20 och sen nu varit i 2,5 h. Jag kan röra armen helt normalt men gör fruktansvärt ont, kan knappt greppa något men det är varken rött/blått eller svullet. Hypokondrikern i mig säger att jag kommer behöva amputera och att armen helt är förstörd men samtidigt tänker jag rätt logiskt att jag inte kommer det och att jag troligen bara har ont pga fallet fortfarande. Vad tror ni? Vet att ni inte kan sätta någon diagnos eller något men vad tycker ni att jag ska göra!?

Jag tycker att du ska kolla upp det.Ring 1177 och be om råd och hjälp.
Stolt ägare till tre La permer
Som du säger kan vi inte ställa någon diagnos. Men mycket av det du skriver känner jag igen. Framför allt den strålande känslan i hela underarmen och att inte kunna greppa något. Det visade sig att jag hade en spricka i armbågsleden, vilket inte behövde amputation. 😉 Inte heller någon operation tack och lov. Det räckte med mitella och tidig träning med sjukgymnast. Nu behöver det inte vara något liknande i ditt fall men det är bra att kolla upp det i alla fall.