Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 4836 ggr
Zandra---83
2

Näringsdrycker

Jag fick igår tips av en kompis om näringsdrycker som är bra då man äter dåligt, men jag mådde för dåligt att fråga mer om det, ska innas i affären. Men jag var ner nu och inte hittar jag något, drycker för vikminskning och energidrycker finns hur mycket som helst, men näringsdrycker hittar jag inga och när jag frågar om det så vet de ej vad jag talar om, så nu ber jag er om hjälp!

[Quellii]
0

Näringsdrycker tror jag man måste få via apoteket/recept från läkare. Eller eventuellt en Dietist men jag är inte helt 100 på det.

Ofta får man sådana om man inte kan tillgodose sig med näring från vanlig kost, kanske om man har någon sjukdom eller så.

Zandra---83
0

Jo jag har fått lite tips på en annan sajt och varit och köpt några jag ska testa nu på apoteket, ska tydligen finnas i affär också, men det hittade jag ej när jag kollade efter det så åkte till apoteket och fick hjälp där. Det är inte det godaste jag druckit, med det är bara bra för jag är igentligen så hungrig att när jag väl äter så äter jag för mycket och får upp allt efteråt. Så jag måste ta lite i taget för att vänja kroppen igen så det är bra att det smakat skit! ;) Jag ska få bättre hjälp med allt detta med mat till veckan, men ej lätt att göra något på en fredags så jag behövde något i västska så jag klarar helgen.

mongu
0

Det låter som du behöver hjälp av läkare o dietist men det kanske du redan har?

Näringsdrycker o så ska man  gå via dietist o få så det blir rätt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zandra---83
0

Jag har det ännu, men vet ej vad som händer nu efter jag träffat läkaren (av andra anledningar). Me drycker jag har nu går at få ut utan kontakt med läkare och så, men det blir bara så fruktansvärt dyrt utan inrådan av läkare. Men men jag hoppas jag kan fp hjälp via läkare eller så så jag kommer billigare undan, men det är inget jag vet nu.

nannan
0

Näringsdrycker är ett mycket mycket dyrt komplement till kosten, om du ska fortsätta med dem måste du kontakta en dietist för att få ett subventionerat pris, och dessutom prova ut vilka typer och smaker som passar dig..

Zandra---83
0

Jag har fått den via dietist, men igentligen vill de träffa mej innan, men hon hade ingen tid före jul och så länge kan jag ej vänta för då skulle jag ej få i mej typ något innan dess så de gjort ett undantag och låtit mej få ut på recept ändå och jag har hittan en sort jag "trivs" med och tycker om och de gör att det blir en extra " morot" att äta tre mål om dagen då jag vet (är saker jag bestämmt själv och ingen anna) att jag efter mat kan ta en n.dryck och då går maten också ner. ;) Så det går så mycket bättre nu och billigare har det blivit också.