Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 9153 ggr
[Crazyonthis]
2007-11-19 13:04
0

Urinprov

Jag har en fråga…..

Har fått burk med mig hem för att lämna urinprov på måndag nästa vecka, men problemt är att jag har hoppig mens, jag kan ha den i två veckor och sen gör den uppehåll en vecka för att sedan komma tillbaka igen….Går det lämna urinprov när man har mens, eller blir det helt fel då när dom ska analyser det hela??

Telefonkontakt
2007-11-19 15:29
0

Det beror nog på vad du ska lämna för. när jag har lämnat prov för UVI så har det inte gjort något om jag har hafgt mens.

Det bästa kanske är om du har i en tampog när du lämnar provet så det inte kommer blod i?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[Quellii]
2007-11-19 18:33
0

Det ska gå bra, det är bara att säga till sköterskan/läkaren att du har mens så att dom vet det och att dom inte tror att du har blod i själva urinen :) Det dom ska mäta finns ju där iaf så det ska inte vara några problem.

Betty
2007-11-22 18:33
0

Visst går det att lämna urinprov när du har mens, men säg att du har det. Annars kan de ju misstänka att blodet kommer från urinblåsa el njurar. Men ser dom att det är mycket blod i brukar de fråga om man har mens. (tyvärr har jag blod i urinen av andra anledningar, och mig brukar dom alltid fråga)