stämmer detta?
-Undernäring är hittills den enda metod vi känner till som fördröjer åldrandet och dess processer hos alla varmblodiga djur.
Dr Ray Walford
Har aldrig hört det, tycker det borde vara helt tvärt om, men jag vet inte.
Det låter mycket märkligt det skulle betyda att man inte skulle bli sjuk av undernäring vilket man blir.
låter helt sjukt å vem är Dr Ray Walford egentligen?
måste söka vidare..=p

Jo, jag har också läst att man lever längre om man ligger precis under rekommenderad kalorinivå.
Men vad blir det för liv att leva?
och hur mycket kan man fördröja åldrandet.. dock ganska intressant

Insulin, kortisol och högt blodsocker verkar öka på åldrandet medans GH håller nere det.
Äter man så man påverkar dessa hormon rätt så håller man troligen nere åldrandet och framförallt sjukdomarna.
Att äta för lite håller säkert nere insulinet och blodsockret men höjer kortisol så det är knappast optimalt.

Här är en bra artikel angående detta http://www.aleph.se/Projekt/Handbok/Kalori.html
Vi testade igår under 2 timmar och då stämde det.

#8 Testade vad?

Ja jag vet inte vad man ska tro, men visst det kan nog ligga nått i det, fast man ska ju ha kvalitet på livet oxå inte bara leva länge. Lite undrande är jag dock hur det fungerar med träning, då ökar man ju ämnesomsättningen och får motsatt effekt så då skulle man alltså inte träna.. Och ifall man då tränar får man lägga dom kalorier man bränner till dom 1800 man ska äta eller hur fungerar det försvinner effekten då kanske?