Problemhy pormaskar behanda själv
Hej, jag har problemhy med pormaskar
Undrar om det finns ngn mask man kan köpa där man liksom drar med sig pormaskarna när man använder den eller en del av dem iallafall?
jag rengör ansiktet och använder ansiktsmask varje dag men det hjälper inte nämnvärt, har nästan aldrig finnar bara pormaskar och dem är mest på hakan och kinderna. Finns andra tips på hur man kan tömma/ta bort själv? Jag har gått till en expert och det var svindyrt var fint i någon månad sedan kom det mesta tillbaks ändå så tänkte de kunde vara billigare med "egenbehandling"
tack för svar,
Det finns ju ohemult många grejer man kan använda i butikerna, och jag har kommit fram till några saker som funkar för min hy (jag har även varit hos expert, men behandlingen jag fick då gjorde ingen skillnad alls). Det finns inga garantier på att det kommer fungera för dig, men jag kan ju dela med mig 🙂
- Tvätta ansiktet med tvål på kvällen, enbart vatten på morgonen. fråga inte varför det funkar, men använder jag tvål på morgonen eller ändrar runt i den rutinen får jag massor pormaskar och finnar.
- Byta örngott på kudden ofta. Sover inte med samma örngott mer än 3 dagar.
- Inte duscha varje dag. Duschar istället 3 ggr i veckan.
- Återfukta med någon form av kräm morgon och kväll. Men använder bara två små klickar, använder jag för mycket kommer finnarna tillbaka.
- Dricka mer vatten.
- Basiron. Finns receptfritt på apoteket, när det är som värst använder jag det.
- Jättenoga med att all smink jag applicerar verkligen försvinner när jag tvättar bort den.
- Nyligen köpte jag en ansiktsscrub från apoteket som heter "ren hud". Den gillade min hud och jag börjar se en trevlig förändring redan nu.
Experimentera dig fram! Kosten spelar också in, äter jag dålig mat får jag genast problem. Samma sak med stress och sömn.