Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 934 ggr
emeliiiiieee
0

Smärtstillande

Opererade handen igår, var inga problem med smärtan osv då jag var så pass bedövad.  Enligt läkaren skulle inte smärtstillande behövas då jag inte ska ha så ont. Vaknade imorse av sån hemsk smärta och nu ligger jag bara och gråter för det gör så himla ont. Finns de nå starkare som man kan köpa receptfritt? Kunde jag skulle jag ringa till läkaren som opererade men tyvärr har dom stängt idag.

Maria
0

Det finns ju alltid Panodil eller ex. Bamyl receptfritt att köpa och det borde ju räcka.

Du får kanske ringa sjukvårdsupplysningen annars.

/Maria

Fransu
0

Två Alvedon och en Ipren kan nog hjälpa. Ring 1177 och rådfråga, där vet dom garanterat vad som kan funka.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

emeliiiiieee
0

Testat ta två alvedon och en ipren men hjälpte inte spec mkt. Vid min förra operation fick jag citodon så får be om det på måndag.

Katthemsmatten
0

#3 Man är väldigt restriktiv med att ge citodon. Hoppas smärtan lagt sig någorlunda idag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

emeliiiiieee
0

#4 Smärtan var värre imorse då jag råkade ligga på handen inatt. Har nu fått citodon utskrivet som hjälper

Farwuq
0

Citodon har jag tagit på daglig basis i åratal; det hjälper knappt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
0

Jag har också problem med Citodon som i bästa fall kan ta udden av smärtan men samtidigt vill jag inte ta för många då jag verkligen behöver smärtlindring. Det blir ett svårt avvägande.

/Maria

Farwuq
0

Jag får ta max sex om dagen, som komplettering har jag rena kodeintabletter.
Till detta en del annat.

Fransu
0

#5 Skönt att du fått medicin som hjälper mot smärtan. 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

emeliiiiieee
0

#8 jag får ta max 8 om dagen och för min del hjälper det. Sen tar jag det enbart när det verkligen behövs.

Farwuq
0

Problemet är att effekten avtar med tiden.
😕

Maria
0

Jag har nu några dagar tagit maxdosen (8 per dygn) men jag försöker att inte göra det så ofta för jag är rädd att effekten ska avta.

/Maria

Farwuq
0

Avtar effekten så får man fasa ut dem och börja på något annat.
Man får tala med sin doktor.

Maria
1

Jag har precis pratat med min läkare idag. Jag har fått en remiss skickat till neurokirurgen och jag hoppas innerligt att jag inte får avslag.

/Maria

Farwuq
0

🤗