klippa näshår?/farligt?
Är det farligt att klippa näshår? googlade och fick upp något resultat om det.
Har något näshår som sticker ut lite halvt stör mig, vill klippa av det men samtidigt vill jag inte ha någon infektion(?) behöver ingen nästrimmer är liksom bara något/några enstaka hårstrån
Håret i näsan finns till för att filtrera luften du andas, för att uttrycka det hemskt basiskt. Men att klippa/trimma bort lite så att det inte sticker ut är inte farligt.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Ett irriterande hårstrå som sticks eller "ligger fel" brukar jag dra bort med en pincett…
En god vän fick jag köpa en nästrimmer till då han är man & har lite mer "buskage" där inne. Han lyckades klippa sig inne i näsan med en liten sax och fick en ohygglig infektion. Efter det använder han aldrig sax mer utan endast nästrimmer.
En nästrimmer kan också bli slö efter ett par års användande då kan det upplevas att den luggas lite. Då byter man ut den till en ny…
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
har så lite näs behåring så känns som slöseri att investera i en nästrimmer, allvarligt talat tror jag att jag är den enda som tänker på att det sticker ut pyttelite utanför om man typ stirrar i spegeln men det stör mig när jag fått syn på det. men går ju o klippa utanför utan o trycka in saxen. hört att det är jättefarligt om man får infektion i näsan dock.