Lunginflammation?
Har sedan i lördags hostat extremt mykcket. På lördagkvällen/söndagsmorgonen har jag även blivit snorig. När jag ställer mig upp så kan jag bli yr ibland. Har lätt huvudvärk till och från. Hostade imorse upp brunt slem som var blandat med blod. Kan även tillägga att jag blödde näsblod 3 ggr igår. Vad är det för någon sjukdom som jag har fått, jag kollade upp symptomen på lunginflammation och i princip allt stämde ju. Så är det lunginflammation?
Jag har lunginflammation just nu och har fått Antibiotika efter Läkarbesök . Har även hög feber , huvudvärk . Säkert är dina slemhinnor irriterade efter allt hostand o blöder . Se till att komma i kontakt med en Läkare så de kan ta en snabbsänka o lyssna på dina lungor .
Du måste söka läkare. Till du kommer till läkare bör du dricka mycket, gärna varmt, det hjälper mot hosta och verkar lugnande. Kamomillte, ingefärste mm
/Désirée
Tack för svaren:)
Skivad gul lök vid sängen varje natt. Man kan också hälla hett vatten över löken och sätta sig med en handduk över huvudet och andas in ångorna (akta så du inte bränner dig bara). Det hjälper väldigt mycket.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
När jag hade lunginflammation för 11 år sedan så började det som en vanlig förkylning trodde jag. Men jag fick inte upp slem ens minns jag. Och hade nästan 40 grader i feber konstant men inte ont i huvudet, men svårt att andas. Nu höll ju detta på att sluta i graven men jag fick ligga inne i 5 dagar med stark antibiotika intravenöst och även tabletter. Men när du beskriver ont i huvudet så tänker jag eventuellt bihåleinflammation. Men som andra skrivit. Gå till läkare och få hjälp. Hoppas det löser sig för dig.

Memento mori

Medarbetare för Julen