Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1164 ggr
Katniss
0

Pip i öronen

Har hört ett pipande i öronen i ungefär en halvtimme nu. Tror nog att örat känts lite konstigt hela dagen, men inget jag tänkte särskilt mycket på och inget pipande heller tror jag. Det är bara i högra örat. Har inte haft på några höga ljud idag, och när jag lyssnar på musik har jag det halvvägs upp. Är nog inte särskilt stressad eller nervös, vad kan detta vara/bero på och kommer det att försvinna?

R.I.P. Anton 💔

Aleya
0

Vatten i örat brukar ibland ge mig pip

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Katniss
0

#1 ok, men hur vet jag om det är vatten?

R.I.P. Anton 💔

Aleya
0

#2 för mig blir det som lock för örat. Men försvinner inom 1 till 2 dagar.

Medarbetare för Julen

Katniss
0

#3 ok, jag får hålla koll Har försvagats lite grann tror jag, men svårt att jämföra.

R.I.P. Anton 💔

Aleya
0

#4 håll annars för näsan och blås. Det kan funka.

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
0

Det är vanligt att uppleva perioder med pip eller brus i örat. Kan vara allt från sekunder upp till veckor och är ofarligt om än obehagligt. 

Ibland visar det sig vara permanent. Tinnitus.

Det tror jag dock inte ditt är. Du säger att det kändes konstigt i örat. Jag gissar på att du antingen fått in lite vatten och/eller fått lite vax som trycker på trumhinnan. Testa tryckutjämna försiktigt som #4 skriver. Hjälper inte det så testa öronrengöring tex revaxör. Hjälper inte det så rådfråga din vårdcentral om du upplever att det är ett problem för dig.

Pilla inte med tops eller annat i örat och använd inte hörlurar som sitter i örat. Och skydda alltid öronen från höga ljud.

Katniss
1

#5 #6 ok, tack för tipsen! Det har tack och lov slutat nu, men jag får vara försiktig i framtiden så att jag inte får det igen

R.I.P. Anton 💔