Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 761 ggr
sali
0

Denna nedrans hosta :'(

Usch och fy säger jag bara har nu gått 2 månader med hosta efter en förkyldning den har varit varje dag ibtvå månader, fått upp stora mängder löst slem men idag har den börjat låta skrällande längre ner i bröstet och det gör ont både fram och i ryggen på höger sida :'( Tilläggas att jag opererades och blev intuberad den 16de nov den blev inte värre efter det hostmässigt men började få upp mer slem men igår började den komma oftare och idag gör den ont, låter lite som krupp typ. Jag har inten feber men har börjat känna mig frusen och ynklig lite sjukdomskänsla men inget ont i halsen eller snuva… Bör jag söka för hostan nu eller avvakta lite till ? Vad kan det va för orsak till att den dröjer sig kvar ?

DesK
3

Jag tycker att du ska söka hjälp för din hosta. Försök också med egenvård, drick mycket, gärna varmt, ät bra och varierierat och sköt om dig ordentligt.

/Désirée

Ary
1

Håller med. Speciellt som du varit intuberad oavsett vad det var för.

sali
0

Fick idag tillslut efter mycket tjat komma till läkaren där det visar sig att jag har lunginflammation men jag har inte feber bara ont i kroppen och frusen huvudvärk och ont när jag hostar, började hosta gulbrunt slem i helgen och sov igenom den men tycker inte jag är så farligt allmänpåverkad bortsett från smärtan.

OlgaMaria
1

#3 Vad sa läkaren mer då? Fick du någon behandling?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sali
0

Han lyssnade på lungorna sa solklar lunginflammation och så fick jag pencillin

sali
0

Tog högst 10 minuter med läkaren, fick förklara hur hostan betett sig sen hur kroppen betett sig och sen lyssnade han, han sa egentligen inte så mycket utöver att det va en solklar lunginflammation och att jag kunde hämta pencillinet på apoteket.

sali
0

Tog högst 10 minuter med läkaren, fick förklara hur hostan betett sig sen hur kroppen betett sig och sen lyssnade han, han sa egentligen inte så mycket utöver att det va en solklar lunginflammation och att jag kunde hämta pencillinet på apoteket.

OlgaMaria
0

Hoppas det får hjälpa bra nu då

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus