Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 790 ggr
bellisan
0

Svår sits..

Sitter i en svår sits här, måste lämna nytt blodprov (hypotyreos) har fått medicin på prov 25mikrogram. Men mår inte alls bra så kan inte ta mig till vårdcentralen, har pratat med min läkare och fick till svar "jag vet inte vad vi ska göra", vet inte riktigt hur jag ska förklara att jag mår men mår fortfarande illa dagligen och alla andra symptom är kvar, är svag, kan knappt gå ut vill bara hålla mig inne på mitt rum och helst sova för då mår jag inte dåligt. Har ingen att prata med för ingen förstår. Vet inte vad jag ska göra vill bara bli frisk…

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Sindri
1

Ring 1177 och fråga dem. De kan komma med en lösning till dig. Ev. kan du få en sjukresa. Om du bor alldeles själv kanske de skulle ha dig inlagd för obs några dagar.

Maria
0

Jag håller med. Ring och fråga.

Är du så dålig att du inte kan ta dig till vårdcentralen så låter det ju som du kanske ska söka akut?

/Maria

[Melbun]
0

25 är en väldigt låg dos och visst finns det såna mår bra på den men oftast brukar man få starta där och fasa in en högre dos. Tror att du kommer få höja din dos om du tar dig till en läkare för provtagning. Har du testat järn, d-vitamin och b12 sist du var där? Väldigt vanligt att man ligger lågt där. Skicka ett pm om du vill känner att du vill ha lite hjälp.