Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1350 ggr
Maria
1

Läsplatta

Använder ni läsplatta?

Jag har skaffat en PocketBook. Helt otroligt bra. Jag har snart läst klart min 5:e bok och batteriet har en tredjedel kvar.😮

Den är liten och nätt och funkar bra att ligga och läsa med också.

Förut använde jag min surfplatta men den är mycket mer otymplig.

/Maria

DesK
0

Jag har en vanlig surfplatta, som jag ofta läser böcker på. Tycker att det är jättesmidigt, för jag behöver inte ha något extra ljus på i rummet då.

/Désirée

Maria
0

Tycker du inte att den är klumpig då? Min surfplatta är ganska stor och tung jämfört med denna som enbart är en läsplatta.

/Maria

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på mina plattor

/Maria

Scorpio97
0

Nej, däremot läser jag ibland på mobilen och har funderat på att skaffa en surfplatta. Har lånat mina syskons surfplattor någon gång och tycker inte dom är klumpig alls, och den större skärmen väger över för mig oavsett :)

//Jessie

DesK
0

Maria, din surfplatta ser större ut än min. Min är en vanlig iPad 4 utan eget internet. Så jag upplever inte att den är särskilt tung eller klumpig. Riktigt skönt att läsa på den och dessutom kunna surfa via wifi med den 🙂

/Désirée

Maria
0

#5 Aha då förstår jag. Min större platta köpte min man när jag opererat skallen så den är 5 år nu och med teknikens utveckling så är den väl urgammal😉

Vad jag tycker är så skönt med läsplattan är att det bara är som en bok och ingenting mer.

/Maria

OlgaMaria
0

Jag använder min iPhone till att läsa på. Tycker det fungerar jättebra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Rhonda]
1

Kanske en fånig fråga men måste ni betala för böckerna ni läsa på plattorna?

Jag har en vanlig lapptop.

Maria
1

#8 Jag har lånat mina på biblioteket och det är gratis. Jag tror däremot att det är en spärr att man inte får låna mer än två i veckan.

/Maria

OlgaMaria
1

Åh det visste jag inte att man kunde göra! Det verkar superenkelt (kollar bibliotekets hemsida nu). Jag har hittills bara köpt böcker via amazon.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
1

#10 Visst är det bra. Jag glömde säga att på en surfplatta så måste du läsa boken inom en viss tid tror jag.

På en läsplatta laddar man så att säga ner boken totalt. Jag vet inte riktigt hur det fungerar men böckerna ligger kvar.

/Maria

[Rhonda]
1

#9 Det är ju bra!

[rumelle]
0

Nej jag älskar doften av äkta pappersböcker.

Maria
1

Nu har jag läst sju böcker och ännu inte behövt ladda plattan. Det är ju helt otroligt tycker jag.

/Maria