Nyponfröolja
På senare tid har jag börjat intressera mig för naturliga anti-ageprodukter och något som förespråkas starkt är nyponfröolja på grund av dess höga halt A (retinol)- och C-vitamin som sägs motverka rynkor, hjälpa mot acne, ärr och allt möjligt. Har ni erfarenhet av denna olja?
Personligen tror jag inte att det finns något mirakelmedel för att undvika rynkor.
Det bästa är att undvika solen, rökning och äta en varierad kost.
Det finns hur många anti-ageprodukter på marknaden som helst och jag gissar att de enbart tjänar pengar.
/Maria
Du har helt rätt i det du säger, men faktum är ändå att det numera faktiskt finns krämer som kan ge resultat mot rynkor. En av de fungerande substanserna de funnit är vitamin A, som kallas Retinol av någon anledning. Mirakelkur finns inte, däremot tror jag att man kan uppnå bra resultat om man kombinerar god kost, solskydd, låter bli att röka, samt tar hand om huden. Många gånger tror jag iofs att det kan räcka med att bara använda återfuktande kräm morgon och kväll bara, jag tror inte det behöver vara så mycket mer avancerat än så alla gånger.