Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2776 ggr
IaMiaMaria
1

Väderkänslig

Jag tillhör dem som är extremt väderkänslig. Idag är jag så gott som sängliggandes med huvudvärk och illamående och så såg jag på väderleksrapporten att de spår åska om några timmar. Jag blir alltid sjuk innan åska och sen när den väl kommit så släpper allt.

Är det regnigt väder får jag mer värk och är trött.

Är det för varmt så mår jag illa och har svårt att äta.

Bäst mår jag om det är typ 15 grader och halvmulet, men hur ofta är det så.

Nå fler som är som jag?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

fossingen
1

#0 Du är inte ensam om det. Väderväxlingar påverkar mig enormt.  Har ungefär som du vid väderväxlingar. OM det nalkas åska dock kan jag dra på mig en enorm huvudvärk samt extrema svettningar och det avtar så småningom när åskan är borta helt.
Generellt gillar jag åska bara för att det är så fint. Men här blir det så sällan nån.

[tk1971]
1

Inte fysiskt, men vädret påverkar mitt humör väldigt mycket. Jag mår som bäst på våren när ljuset kommer tillbaka, fåglarna börjar sjunga och allt grönt spirar. Regn och snö gör mig riktigt nere. Vintrarna är som att trä på en svart säck på huvudet, jag väntar bara på våren.

Annielle
2

Jo då, både jag och min far är väldigt väderkänsliga, undrar ofta om jag är sjuk på riktigt eller om det är vädret när det handlar om väderomslag, åska, hög luftfuktighet o.s.v.

Skitjobbigt! (Mår tyvärr uselt i övrigt också, så det här med väderkänslig gör ju inte saken roligare 😕)

Finns ju nästan inga bra väder som du säger….

Var dig själv, det finns redan så många andra.