Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthud
Läst 1354 ggr
haloo
0

Igentäppta porer

Helloo

Jag är från och med nu HELT trött på min hy. Mitt självförtroende har sjunkit så lågt  och har blivit väldigt blyg pga detta. Det började för ca 2 år sen, nu är jag 13 år. Först fick jag små hudfärgade knottror (?) på pannan, efter några månader blev de större och jag fick även dessa på kinderna.  Nu har knottrornas storlek minskats, men är nu utspridda över hela pannan och kinderna, lite på hakan. När jag klämmer på de så kommer vitt gojs ut (ugh) och blir sedan röda. Så nu har jag slutat klämma på dem.

OCM, clearasil, produkter med AHA, milda produkter,  starka produkter, börjat dricka mer vatten, aco, neutrogena funkar ej för mig.

Så i början hade jag ingen aning om vad det var, det tog låång tid av sökande tills jag förstod att det jag har är igentäppta porer. jag började söka efter produkter för igentäppta porer, vissa säger att man ska använda hemmagjorda produkter medan vissa säger att köpta produkter är bra. Jag är helt kluven! 

Min nuvarande rutin är neutrogena visibly clear pore and shine face wash,  sedan garnier pure active 3 in 1 som exfoliering och sedan olivolja som kräm.

Vad borde jag göra? Någon som kanske varit med om detta eller är kunnig inom detta området som kan hjälpa mig?  Förlåt för att texten är rörig, detta var som en blandning mellan att skriva av mig och att försöka få hjälp med hyn ://

Smile! It's healthy!

taylor__lambert
0

Jag har också det, har själv inte hittat något som funkar men skulle vilja prova den där masken som bara verkar säljas i USA.
I övrigt så har Anti (munsårs kräm) hjälpt mig väldigt bra med att hålla övriga finnar borta (tog även bort mina vårtor jag hade som ung tonåring)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

haloo
0

#1 Jaså? Jag bor i gbg och där säljs den överallt 🤔 Tack för tipset!

Smile! It's healthy!

taylor__lambert
0

#2 Gör den?!? Aldrig sett den i Stockholm! Vilka butiker?

haloo
0

oj sökte runt lite och den är inte så vanlig som jag trodde, måste sagt fel om att den finns överallt. Men jag vet att jag köpte den i Sverige iaf, skriver tillbaka när jag vet var jag köpte den!

Smile! It's healthy!

taylor__lambert
0

#4 hahah nä, det är lugnt, nu har jag beställt från fyndiq :p men tack ändå 🌺

Karmatarerskanise
0

Använder du munsårssalva på finnar? Trodde den var mot herpes.

taylor__lambert
0

Funkar det så funkar det 🙂