Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1491 ggr
snakielove
0

Flimmer för ögonen

Hej! Jag är en tjej på 13 år ( ska fylla 14) som har problem och jag är jätte orolig . Det är nämligen så att det brukar flimra till i ögonen och det känns som att jag ska svimma närsomhelst. Vet ni vad detta kan bero på eller har det hänt er okså?

Jag kan bli biten, jag kan bli mobbad, jag kan ta skit men inte bryr mig jag , jag har ormar i mitt hjärta 

Maria
1

Det kan vara lågt blodtryck men också mycket annat så det bästa är om du kanske kan kontakta skolsköterskan?

/Maria

Annielle
1

Håller med om att det låter som lågt blodtryck, men kan även vara järn eller blodbrist.

Vet hur det känns, jobbigt!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[loveisall]
0

Om det inte är lågt blodtryck, så kanske min upplevelse kan hjälpa till.  Jag fick plötsligt en massa problem efter att jag hade varit hos naprapat och knäckt nacken och övre ryggen.  (Vet inte om du gjort något speciellt som påverkar nacke/rygg)  men det flimrade och svartnade framför ögonen och det kändes ibland som om jag skulle svimma. 

Sen fick jag även problem med ögonen, att fokusera.  bestämde mig för att gå till optikern som sade att mitt vänstra ögats muskler plötsligt blivit sämre och att mina ögon fokuserade olika. 

Men jag hade även nerver i kläm efter naprapaten som gjorde att jag liksom tappade medvetandet för en millisekund ibland och då kunde det svartna för ögonen.

Jag har sen tidigare skador i nacke och rygg och borde inte gått till naprapaten.

Men om det inte är lågt blodtryck, så kan det alltså vara nerver i kläm i nacken.