Utslag! Vad är detta?
Det största sitter i ljumsken och har kommit under dagen. Gör fruktansvärt ont!! Det lilla sitter på ryggen och kom igår natt, kliar och svider som f"n. Någon som vet vad detta kan vara? Inge skav eller så. Har haft lite i andra ljumsken tidigare men som inte känts alls. Vad tror ni? Nästa bild i kommentar.
Tillägg! Det lilla utslaget kom igår kväll vid 23-00 bara pang bom när jag låg i sängen kände jag att det började svida. Det stora utslaget i ljumsken fanns inte imorse. Jag åkte till jobbet vid 11, kom dit vid 13. Inga problem! Precis när jag sla gå från klädkammaren i jobbet till omklädningsrummet känner jag hur det plötsligt gör ont när jag går. Ser då att utslaget kommit när jag byter om. Det gör så ont! T o m när jag inte har kläder på mig. Vattkoppor har jag haft. Inte varit i närheten av någon som har någon smitta Har allergier men mina utslag har aldrig sett ut såhär samt att jag äter medicin. Inte ätit något som jag vanligtvis inte äter. Inte använt någon ny produkt Inga nya tvättprodukter till kläder. Jag förstår Inte?? Har så ont när jag går m, inte skav-ont utan en brännande, svidande riktigt hemsk smärta. Är helg så ingen vårdcentral att kontakta här på bonnwishan just nu. Därav min fråga här!
Kan det vara bältros? Hade du lite vattkoppor som barn så kan du få det. Hade det för ett år sedan och bilder och beskriving passar.
tror med på bältros
och håll koll så det inte sprider sig runt helt som ett bälte
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Jag också.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
om det är bältros, förbered dig på e vecka av smärta.. inte kul.
Gå till läkare och få smärtstillande
får likadana utslag en gång varje vår och varje höst. Känns som myggbett(som jag är överkänslig mot) och för mig kommer de oftast kring leder (knä, fotled, armbåge) kliar som tusan och kan försvinna lika fort som de kommit. Vet inte vad det är eller vad det beror på men kliar man inte och låter bli att röra dem försvinner de som tur är, börjar man klia så kliar man tills det blir sår.. :(
Jag tänker på vägglöss jag. Har du varit ute och rest?
#4 Att det är farligt att bältros sprider sig" runt" är bara en skröna.
/Maria
Jag har inte varit ute och rest! Det på ryggen händer det inge med. Smärtan hat avtagit i ljumsken men rodnaden är värre. Hur behandlar jag detta eller förvinner det av sig själv? Har googlat massor. Kommer det spridas över fler ställen på kroppen? Eller stannar det här? Nu kan jag ju iaf dölja det..
Eftersom det inte försvinner så är det väl bra om du söker vård.
Att googla kan ibland bara förvirra.
/Maria
dom börjar bli mörka i mitten ser jag då är det bältros du har fått är jag 100 % säker på . ring vårdguiden 1177 är numret till dom så får du bra råd av dom
Panik!! Har varit på akuten idag, de tror bältros. Har fått medicin. Men.. Nu på kvällen har det spridit sig till mitten av underlivet, inte i underlivet utan där man har som mest hår om ni förstår. Bredvid det andra. Dock ser det inte riktigt likadant ut, kan vara en irritation från att ha jaft spetstrosor+jag är stubbig. Men,, om det nu skulle vara herpes? Då skulle det väl inte börja på ryggen?? Har infa ömheter eller något i underlivet. Är livrädd för könssjukdomar. Bokstavligen livrädd! Så om någon kan lugna mig, så gör det! Är det kvar imorgon och inte bara är en irritation, så kommer jag ringa gynekologen..
jag håller vid på bältros
Jag håller också på bältros, läst att man kan få det i underlivet också, så det låter ju inte speciellt konstigt om det hamnat där med, men känner du dig hemskt rädd kan du ju ringa 1177. se och disskutera med dem.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Tror med på bältros, herpes är det inte, det sätter sig inte där. Hoppas du mår bättre snart.
Det gick över och provsvaren visade bältros. Tack och lov men kul var det inte, aldrig igen!
va bra att du fått svar på vad det var . men tyvärr så kommer det å går man vet inte när bara .men nästa gång så vet du