Tappar hår.
Jag tappar stora mängder med hår och har gjort det i ganska lång period nu. Åtminstone ett par månader. Det börjar synas att jag börjar få tunt hår och har många små avbrutna strån som sticker upp på huvudet så det ser helt knas ut när jag har uppsatt hår för alla korta hårstrån som sticker upp. Jag färgar håret var 3-4 månad men använder inga plattänger eller hårtork eller liknande som sliter. På vissa hårstrån som jag tappar ser det ut som på bilden. Vad är det? Mjäll, hårsäcken som följt med eller vad händer? Det är torrt och hårt och sitter fast på hårstrået. Varför tappar jag så mycket hår?
stressad?
Om det är som på bilden innebär det att du tappat håret, om det inte har det så innebär det att håret slitits/nötts/klippts/etc av
De flesta har en tillväxtperiod av håret på sommaren (tack vare D-vitaminet vi får från solen) vilket kan innebära att det är i en viloperiod för dig just nu, dvs många hårstrån är antingen i viloperioden i slutet av deras "liv" eller så faller dom av för att dom helt enkelt ska det.
Saker som stress, dålig kost och liknande kan också göra att du tappar håret.
Att håret nöts av har däremot med slitage att göra, tex värmeverktyg (även hårtork), dåliga hårredskap (tex kammar/borstar i plast el metall med hårda kanter, hårsnoddar med kant i plast el metall, de flesta hårklämmor, hårsnoddar etc), dåliga frisyrer (utsläppt om det blir tjorvigt el hamnar i "kläm mellan kläder el tex stolskanten och ryggen, uppsatt med dåliga redskap eller för hårt etc), dåliga ämnen (ämnen i schampo, balsam, hårprodukter m.m som inte är bra för håret) etc
ett tips är att kolla in hår iFokus, där finns massor av hjälp
l'm back