Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 829 ggr
[LoveUnite]1
0

Livet Suger

11 månader och inte bättre, snarare sämre.

I dec ska jag till remutolog.
Jag hoppas jag klarar mig tills dess.

Nu har smärtan ökats från ländrygg till nästan hela ryggen.
Har haft en underlig smärta på höger sidan från höger skinka upp till nästan höger skulderblad. Äckligt.

Lite domningar idag. Obehagligt.

Tröttheten är hemsk. Smärtan är hemsk. Yrseln är hemsk. Svagheten i kroppen är hemsk. Illamåendet är hemskt. Ingen aptit äter knappt något om dagarna men trots detta inte någon viktnedgång heller - chockerande -.

Jag har fått hjälp med hunden några dagar denna v, är otroligt tacksam för det. Orkar knappt ta hand om hunden längre.

Det enda positiva är att mina fötter känns bättre =)

Men jag har hellre ont i fötterna än ryggen!

Innan så minskade smärtan när jag låg ner, men nu har jag även ont när jag ligger.
Ska snart ta mina värktabletter och hoppas de hjälper så jag kan sova inatt.

Jag förstår inte vad detta kan vara.
Vill hellre dö än att leva med denna värken resten av mitt liv.
Så om det inte finns någon hjälp så hoppas jag verkligen att det är något som jag kommer dö av snart.

Låter deprimerande jag vet, men, jag har liksom gett upp.

I Mars hade jag fullt med hopp och jag tränade mina övningar och satsade hårt på att bli bättre. Men sedan somras har det gått snabbt nedåt.

När jag inte har aptit då är det dåligt. För jag älskar att äta. Har pågått i 2 veckor nu med nedsatt aptit, av 14 dagar kanske jag har ätit ordentligt 3 dagar (för jag blivit bjuden på middag) resten av dagarna har bestått av frukost som enda måltid.
Illamåendet har hållt på i snart 3 veckor.

Blir mätt så fort. 2 kokta ägg och det tar stopp, 1 äpple stopp.

Men varför ingen viktnedgång… tragiskt… kan inte ens få det som något skoj i det onda.

Vi får se om det blir en sväng till vc nästa v.
Svagheten i min kropp är läskigt.

Hur gör ni för att orka?

Igår var jag piggast på typ 3 v och det var tack vare att den nya medicinen fungerade natten innan, jag däckade vid 21 och vaknade kl 10 utvilad, vaknade vid 4 på natten o tog mer medicin pga värken.

Igår hjälpte tyvärr inte medicinen.

Hoppas den hjälper ikväll.

Elsaharr
1

Har tyvärr inga råd, men skickar en stor bamsekram!

Zingo ;D

Maria
0

Du skriver att du ska till en reumatolog men jag funderar om du kanske inte ska till en neurolog istället med tanke på dina domningar?

/Maria

[LoveUnite]1
0

Ingen aning…
Visar sej ingenting hos reumatologen så skickar de troligtvis mig vidare.

Är bara alla dessa väntetider som är så dryga.

siberlina
0

prova  att  simma en  timma  ,och efteråt går du  och äter en god pizza

[LoveUnite]1
1

Haha! Om aptiten ändå var så väl.
Skulle blivit bjuden på pizza i Lördags men jag orkade inte äta så jag tackade nej.

Idag var jag iaf på gymmet på sjukhuset o tränade i 30 min och idag lagar jag ordentlig mat på första gången i säkert över 2 v. Kommer bli min första måltid för dagen.

=)

siberlina
0

Bra  att  du  går  på gym,ta  väl hand  om dig  ,kram