Nackspärr :(
Jag har legat jättetokigt i natt, somnade i sängen uppallad på fyra kuddar och vaknade imorse med nackspärr.
Nu har jag försökt stilla smärtan och stelheten med värme och min TENS-apparat men det fungerar inte.
Känner att jag börjar få migrän också 😕…
Finns det något mer jag kan göra för att slippa nackspärren?
Jag har tagit smärtstillande för migränet och hoppas jag kan mota både migrän och smärtan med de tabletterna.
Alvedon är muskelavslappnande Max 2 åt gången , håll nacken varm försök massera försiktigt så blodcirkulationen blir bättre , drick vatten
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske detta kan vara till hjälp
Tack båda för svar.
#1 Okej, då ska jag komplettera migräntabletterna med alvedon också.
Jag brukar göra det även när jag har jätteont i rygg och ben, så det är en bra kombo som fungerar för mig 🙂
Tack även för de andra förslagen
#2 Tack för youtubeklippet, just nu har jag dock för ont för att få det att fungera men senare är det nog en bra övning 🙂
#1 Paracetamol är väl inte muskelavslappnande?
/Maria
Jag fick iallafall det rådet av min Läkare för flera år sedan o det fungerar riktigt bra för mig med Alvedon
Det är klart att den kan fungera bra med Alvedon jag bara undrade om just den muskelavslappnande effekten för jag har aldrig hört det innan.
/Maria
Det kan ju vara så att smärtlindringen gör att man inte spänner sig lika mycket som när man har ont ? Bara min lilla teori 😊
Så kan det säkert vara.
/Maria