Hur bli frisk?
Hej! Skriver säkert på helt fel ifokussida sorry isåfall. Jag har ett (för mig) ganska stort problem. Det började i måndags ( 31 Augusit) då var jag i skolan. Kände mig kanske inte superbra under dagen men var absolut inte sjuk. När jag kom hem hade jag ont i huvudet. Verkligen dunkande huvudvärk. På tisdagen mådde jag inte bra alls, Jag var trött och måddeilla. Så orkade knappt ta mig upp ur sängen. Var hemma för det och pyttelite halsont som bara kom och gick i 4 dagar. På fredagen (kvällen) mådde Jag bra. På lördagen var jag hemma och tog det lugnt hela dagen. Igår (söndag) var jag iväg på kaninhoppning i 6 timmar. När jag kom hem hade Jag ont i huvudet (brukar alltid ha det på tävlingar för äter och dricker för lite men ska verkligen bättra mig). Men det försvann efter ca 2 timmar. Men då började jag känna lite halsont. Och jag fick panik för Jag kan verkligen inte stanna hemma längre! För då missar jag så sjuuukt mycket (Jag är 12 fyller 13 och går i 7:an). Så jag hoppades på att det skulle gå över under natten. Gjorde det de? Nej:( Så måste stanna hemma idag också men Jag måste bli frisk nu! Vill inte missa mer i skolan och jag har hopptävling på lördag som jag har längtat till hur länge som helst! Och mamma sa att om jag är hemma mycket denna vecka får jag inte gå på den. Jag förstår henne men då är det inte tävling på superlänge! Ursäkta för lång text men jag Behöver verkligen hjälp! Någon som vet något tips på att bli sjuk? Låter helknäppt men det är lite panik här:/ Tack på förhand!
Ta det lugnt, drick mycket vätska, se till att du inte blir kall, och ät bra. Finns inga garantier ändå, beror ju lite på vad du är för sjuk, men just att ta det lugnt är nog det viktigaste.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#1 Tack! Jag har druckit två festisar nu och halsen gör inte ont längre. Men däremot kan jag inte prata, för då gör det svinont! Ska leta fram febermätgrejen för det känns som att jag har feber:( Men vågar inte äta något (vet att jag borde) men känns som att jag kan spy när som helst och tror det kan göra ont i halsen om jag spyr:/