Annons:
Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 1590 ggr
Bill&Bull
2015-08-17 16:19

Sömnproblem

Har senaste veckan bara inte kunnat somna, haft insomningsprob tidigare men ett bra tag har sömnen funkat utmärkt. Jag vet verkligen inte vad som orsakar detta, gör inget annorlunda! Tränar mycket så borde vara trött. Jag kommer lixom inte till ro även fast jag är trött. Kan det vara inre stress? Tycker även denna vecka att jag är förstoppad vilket jag aldrig är.. kan det höra ihop? Jag har slarvat lite med maten men borde väl kunna somna för det.

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
OlgaMaria
2015-08-18 13:12
#1

Magnesumbrist leder till både förstoppning och sömnsvårigheter. Och det förbrukas mycket magnesium då man tränar mycket. Magnesiumtillskott på kvällen tar jag varje kväll för att sova bättre.

Kvällsteer kan också hjälpa bra. Friggs kvällsro och Pukka relax är bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Outlawly]
2015-08-18 14:25
#2

Testa djupandas när du går och lägger dig och fokusera på näsandning djupt ner i magen. Att tejpa för munnen med micropor underlättar.

Jag somnar mycket snabbare än innan av detta och vaknar inte av småljud längre :)

Hoppas ditt problem löser sig

Evelina!
2015-08-18 15:34
#3

Äter magnesium/kalcium-tabletter innan läggdags som gjort underverk med min sömn. Har gått från starka vanebildande sömntabletter till inga alls (bortsett från dessa magnesium/kalcium-tabletter). Sover gott hela natten och känner mig utvilad på morgonen. Kan vara värt att testa!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: