Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 2276 ggr
IceTee
0

Börja dagen

Vad är det snällaste sättet att börja dagen på för magen? Jag hade tänkt att börja dagen med ljummet citronvatten och ta det med mina mediciner och sen ta en kort joggingtur innan frukost, men så läste jag att citronvatten är vätskedrivande! Jag har redan problem med att jag snabbt blir kissnödig (går hos urolog redan, så jag behandlas för det!) och vill ju inte göra det värre. Vad kan jag då göra för att starta kroppen snällt på morgonen? Jag har en lite krånglig mage som jag gärna vill lära mig mjukstarta! Att dricka några större mängder vatten funkar inte heller, då blir jag kissnödig inom 30 min…

Medarbetare på Skor iFokus

Ladydragon
0

För mig är det bästa att dricka ett stort glas Proviva på morgonen oftast blir typ blåbär då jag tycker den är lite mer mättande 
hoppar jag över Provivan så brukar magen protestera mera 😕

OlgaMaria
0

Hur som helst borde det väl vara bättre om du tar dina mediciner sen till frukost? Snällare mot magen plus att de stannar kvar längre i kroppen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Karmatarerskanise
0

Behöver dina mediciner inte tas med mat så råder jag till ett glas a fil. Prova innehåller tyvärr mycket socker.

siberlina
0

havregrynsgröt  är bra  för  magen

IceTee
0

#1 tyvärr innehåller det ju en hel del socker som #3 sa #2 spelar faktiskt ingen roll! Dock blir det krångligare att ta dem till maten eftersom jag vill dricka något en stund innan frukost men inte vill dricka sen om jag inte är törstig vilket blir problem. Förstår inte hur du menar med att de skulle stanna längre i kroppen för att jag tar dem senare? Det är ju bättre att ta dem så tidigt som möjligt för att de ska hinna börja verka så tidigt som möjligt #3 och #4 vill helst inte äta något innan jag ska ut och springa… Om ni menar till frukost så mättar inte fil (tyvärr…) och havregrynsgröt smakar kartong. Har verkligen försökt tycka om det, men utan massor av sylt går det inte! Och då tappar man halva grejen med att det är nyttigt

OlgaMaria
0

#5 Att ta medicinerna med endast ett glas vatten är ju ok, men med ett glas citronvatten på tom mage kan göra att medicinerna drivs ut fortare ur kroppen då citronen snabbar på levern som bryter ner medicinerna. Då är det bättre att låta levern jobba på med annat och ta medicinerna någon timme senare eller så.

Jag vet inte riktigt vad din mage behöver för att "mjukstarta". Om jag utgår från mig själv mår min mage bäst av att endast dricka lite rumsvarmt vatten på morgonen eller inget alls före frukost.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Karmatarerskanise
0

#5 menar fil för att skölja ner tabletterna.

[tk1971]
0

Jag tar ofta ett stort glas vatten med 1 msk psylliumfrö + 1 tsk spirulinapulver. Sen går jag ut med hunden och när vi kommer in äter vi frukost.

IceTee
0

#6 ett glas rumsvarmt vatten ska jag prova! #7 dels tror jag att det är för tungt för min mage att börja jobba med direkt (har provat) och dels är mina tabletter rätt stora och de löses upp hur fort som helst så jag måste svälja dem fort vilket inte går med fil… #8 hur mycket kostar det?

[rumelle]
0

Jag tycker att en kopp örtte ger en bra start för magen på morgonen. Sedan till frukost så ska bovetegröt vara snällt för magen.

IceTee
0

#10 då blir jag så kissnödig… Som sagt, jag vill inte dricka om jag inte är törstig